
E2Cofelvring podria ser la solució definitiva al col·lapse de les grans ciutats /
Barcelona podria esdevenir la primera ciutat europea a implementar un sistema subterrani de transport per a mercaderies. En un moment de transformació profunda de la indústria logística, aquest projecte E2Cofelvring podria ser la solució definitiva al col·lapse de les grans ciutats. La proposta planteja un anell subterrani de flux continu que alleujaria el trànsit, reduiria la contaminació i optimitzaria els temps i els costos.
Joan Pradas, cofundador i CEO d’E2Cofelvring, reconeix que es tracta d’“un projecte atípic dins de la Logistics 4.0 Incubator”. Mentre que la majoria de startups incubades en aquest entorn estan liderades per joves emprenedors, E2Cofelvring ha estat impulsada per tres pensionistes decidits a canviar la manera com es mou la mercaderia a les ciutats. Des de fa tres anys, aquesta iniciativa s’està gestant en el marc de la primera incubadora de startups logístiques 4.0 d’Espanya, impulsada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, amb el suport de la Fundació INCYDE i el Fons Europeu FEDER.
Un anell de 90 km
El projecte contempla la construcció d’un túnel de 90 quilòmetres que envoltaria l’àrea metropolitana de Barcelona. “Des del port, passant per Martorell i Sabadell, per tornar a entrar per Badalona”, detalla Pradas. Dins d’aquesta infraestructura circular, es mourien carros autònoms, d’uns dos metres d’alçada i amb capacitat per a cinc palets europeus. Aquests carros, que podrien carregar fins a 2 tones per unitat, es desplaçarien constantment gràcies a un sistema magnètic.
El sistema permetria moure fins a 7.200 tones de mercaderia simultàniament
El sistema permetria el moviment de 3.600 carros, connectant 20 estacions de càrrega i descàrrega automàtica distribuïdes per tota la xarxa. Quan estigui completament operatiu, el circuit podria desplaçar fins a 7.200 tones de mercaderia simultàniament.
“Aquest model permetria reduir en un 60% el trànsit de camions pesants dins de Barcelona, rebaixar les emissions de CO₂ en un 20% i retallar el cost del transport a una tercera part de l’actual”, assegura Joan Pradas. A més, aquest sistema asseguraria una major rapidesa en el lliurament de mercaderies i contribuiria a una logística més eficient i sostenible.
Viabilitat i desenvolupament
Actualment, el projecte es troba immers en dos processos fonamentals. Per una banda, s’està duent a terme un estudi exhaustiu sobre el flux de camions de transport de mercaderia a la ciutat de Barcelona. “Volem avaluar els moviments logístics i demostrar la viabilitat d’E2Cofelvring”, diu el seu CEO. I per l’altra, l’equip col·labora amb diverses empreses i centres d’investigació en el desenvolupament i prova dels prototips dels carros autònoms.
Notícies relacionadesEl projecte té un horitzó de 30 anys. “El Japó ja viu la saturació total: no es poden garantir lliuraments de paquets. És un malson de trànsit i contaminació. Nosaltres proposem una alternativa neta, eficient i soterrada”, afirma Joan Pradas.
Fa tres anys, la proposta va ser presentada al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, que va oferir a l’equip d’E2Cofelvring formació i xarxes de col·laboració amb altres empreses del sector logístic. “Estem convençuts que E2Cofelvring és el camí per transformar la logística urbana i millorar la qualitat de vida a les ciutats”, conclou Pradas.
El projecte d’E2Cofelvring té un horitzó de 30 anys
- Tecnologia «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- FLICK SE CITA AMB DECO I BOJAN La remodelació del Barça que ve: «Sé el que vull, s’ha de millorar»
- L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit
- Funció pública El Govern central promet als funcionaris pagar-los «ben aviat» la pujada salarial del 0,5% que els deu des de l’any passat
- Sobre la seva constitucionalitat El TC resoldrà sobre l’amnistia en un ple monogràfic el 24 de juny a l’analitzar el recurs del PP
- Parlament Junts porta al Consell de Garanties Estatutàries l’ajornament de la taxa turística
- Nou reglament d’estrangeria El Govern avisa als ajuntaments que han de complir la llei i no negar el padró a persones migrants
- El Cercle rebutja frontalment una fusió BBVA-Sabadell per frenar l’excessiu poder de Madrid