Comunicació empresarial

LaLiga segueix amb el seu pla de comercialització davant l’informe no vinculant de la CNMC

2
Es llegeix en minuts

LaLiga ha remès aquest matí als clubs una carta sobre la comunicació no vinculant de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) respecte de les bases que presenta per a la comercialització dels drets audiovisuals en l’àmbit residencial a Espanya, en què detalla que manté la seva ferma posició davant el convenciment que la seva proposta promou la competència amb més operadors i facilita un accés més gran al futbol dels aficionats en millors condicions i preu.

A la carta indica que, amb data de 20 d’octubre, va rebre l’informe emès per la CNMC que té caràcter no vinculant, per la qual cosa el seu contingut no afecta el procediment de comercialització dels drets audiovisuals del mercat residencial a Espanya sobre el qual s’ha informat, sense perjudici que LaLiga indica que analitzarà amb deteniment les recomanacions realitzades.

En la missiva explica que les conclusions del document es recolzen en aspectes ja analitzats en anteriors informes i planteja com a principal novetat la seva discrepància respecte a la possibilitat de presentar ofertes per un termini de fins a cinc temporades.

En aquest sentit, des de LaLiga es té la convicció que atenent el context econòmic i tecnològic actual, el període de cinc anys facilitarà un accés més gran al futbol dels aficionats en millors condicions i preu, cosa que permetrà la possibilitat de participació a un més gran nombre d’operadors, i facilitarà l’amortització de la inversió, arguments, remarca, que ha sigut recolzats per diversos informes jurídics i financers realitzats per experts en la matèria i que avalen la conformitat al dret de la competència de tal plantejament.

Notícies relacionades

D’altra banda, detalla que a l’informe es reconeix que l’estructura nova d’Opcions i Lots plantejada per LaLiga té l’objectiu de permetre que un més gran nombre d’operadors puguin optar per adquirir, directament de LaLiga, els continguts audiovisuals oferts, i introduir així una dinàmica competitiva més gran que la que s’ha produït en els últims processos de comercialització i afavorir amb això un millor i més ampli accés als potencials consumidors al producte audiovisual que comercialitza LaLiga.

LaLiga considera que aquesta disruptiva configuració d’Opcions i Lots, que es presentarà en els pròxims dies, respecta les normes de competència fixades des de la Unió Europea i afavoreix una competència més gran entre els operadors, cosa que comportarà una millor distribució del producte audiovisual del futbol, i facilitarà l’accés a més aficionats i a preus més competitius.