Hispasat posiciona Espanya com a cinquena potència mundial en satèl·lits

2
Es llegeix en minuts

Hispasat s’ha incorporat al top 10 d’empreses operadores de satèl·lits, situant Espanya com a cinquena potència mundial del sector, segons una anàlisi que han efectuat un grup d’experts convocats per l’Institut Coordenades de Governança i Economia Aplicada.

Els analistes destaquen que un grup de deu operadors liderarà aquesta expansió del negoci i l’espanyola Hispasat consolida la seva posició en aquest ‘top’ mundial que està compost per empreses com les luxemburgueses Intelsat i SES, amb 59 i 52 satèl·lits en òrbita respectivament; la francesa Eutelsat, amb 37 satèl·lits; Inmarsat, del Regne Unit, i Telesat, del Canadà, amb 13 satèl·lits operatius cada una; l’espanyola Hispasat, amb 9; la japonesa SKY Perfect JSAT, amb 8; la brasilera Star One, amb 7; SingTel/Optus, de Singapur, amb 5 unitats operatives, i Viasat, dels Estats Units, que n’opera 4.

L’operadora espanyola lidera els serveis de transmissió de senyals de vídeo i la connectivitat en països de parla hispana i portuguesa i s’ha convertit en el principal pont de telecomunicacions entre Europa i Amèrica.

Iberoamèrica, segons assenyalen els analistes de l’Institut Coordenades, presenta una demanda creixent en banda ampla residencial i en llocs d’accés remot als quals no es pot accedir amb fibra òptica i Hispasat té una posició adequada per atendre tota la demanda prevista.

1.000 canals

Els satèl·lits geoestacionaris d’Hispasat transmeten més de 1.000 canals de televisió, essencialment d’Amèrica i Europa i, mitjançant acords amb capçaleres de cable, la companyia és present en 25 països dels dos continents. Concretament, dona servei a 10.600 capçaleres que repercuteix sobre 65 milions de clients finals.

Els analistes de l’Institut Coordenades estimen que la companyia està preparada per abordar els reptes que suposa el nou escenari de negoci que s’obre amb les constel·lacions no geoestacionàries de baixa i mitja altitud, que permetrà incrementar notablement el nombre de satèl·lits operatius.

Un altre mercat amb àmplies possibilitats d’expansió és el que ofereix la demanda de banda ampla d’internet en zones d’Espanya i d’Amèrica on una part important de la població no té accés a les prestacions que ofereix la xarxa de fibra. L’aposta per dotar de serveis de primer nivell a zones rurals o desproveïdes de connectivitat és estratègica per a la companyia, segons estimen els analistes de l’Institut Coordenades.

Notícies relacionades

A aquest creixement exponencial de serveis per superar la fractura digital se sumen les aplicacions desenvolupades per a serveis de telemedicina, aula digital i la digitalització de nombroses funcions d’agricultura i control forestal.

L’anàlisi de l’Institut Coordenades recull les projeccions d’expansió del mercat de satèl·lits a nivell mundial per a la pròxima dècada, amb previsions d’arribar als 300.000 milions de dòlars sumant totes les activitats, des de la construcció de satèl·lits, llançadores i la seva posada en òrbita. Només en serveis de telecomunicacions s’estima que el mercat superarà els 20.000 milions de dòlars al final d’aquesta dècada.

Temes:

Empreses