Comunicació empresarial

Santander llança The Call Agro per a empreses emergents sobre digitalització i sostenibilitat del sector agroalimentari

  • La convocatòria està oberta fins a l’11 d’abril i amb les quatre finalistes es desenvoluparan proves de concepte per comprovar-ne la viabilitat

Santander llança The Call Agro per a empreses emergents sobre digitalització i sostenibilitat del sector agroalimentari
1
Es llegeix en minuts

Santander llança The Call Agro una iniciativa d’innovació oberta que busca atraure empreses emergents amb solucions innovadores per impulsar la digitalització i sostenibilitat del sector agroalimentari a Espanya i Portugal.

Els reptes plantejats són la transició a productes més rendibles, la professionalització de les collites, l’optimització en l’ús de fertilitzants, productes fitosanitaris i aigua i finalment, les solucions per al cultiu, distribució i generació de demanda de productes ecològics. La convocatòria està oberta fins a l’11 d’abril i, d’entre totes les iniciatives que es presentin, es farà una preselecció inicial. Aquestes tindran l’oportunitat de defensar les seves propostes a finals d’abril i, amb les quatre finalistes, es desenvoluparan proves de concepte per comprovar-ne la viabilitat.

En funció de les característiques de cada empresa emergent, es buscarà l’encaix amb els interessos del banc i els seus clients i s’arribarà a acords ad hoc amb cada una.

El banc ha reforçat la seva aposta per la digitalització del sector a través del Prèstec R+D+I Agro i de la contractació de la Bestreta PAC mitjançant canals digitals. De la mateixa manera, de fa anys, Santander promou solucions digitals i disruptives, financeres i no financeres, que ajudin els seus clients a créixer en rendibilitat, nous productes i millores en l’eficiència de les seves explotacions.

Notícies relacionades

Santander va finançar el sector agroalimentari espanyol amb 7.567 milions d’euros el 2020, que suposa un 34% més que l’any anterior. Fa dècades que el banc recolza el sector agroalimentari i, durant aquesta crisi, en què ha quedat palesa la seva importància com un pilar essencial de la societat espanyola, el banc s’ha bolcat en els agricultors, els ramaders, els productors, les cooperatives i les empreses de subministrament. 

Amb una quota de mercat del 25% en pimes, Santander és el banc líder en aquest segment, cosa que reflecteix la missió del banc de contribuir al progrés de les persones i les empreses.