Clara Lapiedra
CEO i fundadora de l’Aula Magna Business School & Wompreneur. Autora del Mètode Wompreneur i Guia d’Emprenedoria Senior. Ambaixadora #WiDS Bcn i Mad. Consultora estratègica. Coimpulsora STEM Women Congress.
A Clara Lapiedra la vida li ha xiuxiuejat poques males notícies, però greus, el que l’ha fet «replantejar-se-ho tot i dubtar de tot». En la seva ponència a eWoman s’ha declarat com una dona en equilibri, confiada que, al final, «la màgia passa i que som aquí per alguna cosa». La seva «alguna cosa» se centra a proporcionar eines a les dones que les ajudin a emprendre en un entorn de confiança i com a solució davant un món en què elles són menys presents, tenen menys oportunitats i els sembla difícil integrar-se.
Les imatges de la nostra història recent (dones afganeses o immigrants a Lesbos), li han causat un impacte dolorós i, davant això, gens de conformisme, al contrari, s’ha posat en marxa donant forma a projectes col·laboratius, fundacions de suport o iniciatives d’emergència per recaptar fons i aliments.
Notícies relacionadesEntre el seus grans assoliments i un dels que se sent especialment orgullosa (un altre és la seva família) és Aula Magna, una escola de negocis que pretén aportar més dones al sistema, aquestes que es troben a faltar en els comitès i consells, aquestes que inspiren altres, aquestes que troben resposta als seus dubtes i fan un pas al capdavant per postular-se a promocions internes, a aportar noves visions. Aquesta escola està pensada, també, per a aquelles que no es conformen, per als que volen entrar allà on en principi no els han trucat. Per a Lapiedra les alumnes tenen en comú voler rebre una formació actualitzada que els permeti treballar en les empreses actuals (digitals, connectades, inclusives, diverses, globals) i perfeccionar les seves habilitats directives. Aquest i altres projectes que ha posat en marxa per mig món, no caminen sols i van de la mà de conviccions alineades amb l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
A Lapiedra no li agraden els tòpics, però no es pot deixar d’esmentar el seu caminar a contracorrent, la seva formació continuada i la seva gran capacitat de diàleg.
- Leo Messi explica com és la seva vida a Miami: «M’és igual l’edat mentre jo pugui continuar fent el que m’agrada»
- La revolució demogràfica El creixement de Barcelona frena i es basa en la immigració davant una natalitat ínfima i la fuga de joves
- Apunts polítics de la setmana ERC i Junts mantenen Sánchez en la corda fluixa
- Ordre La psicologia ho explica: les persones que necessiten tenir la casa sempre ordenada amaguen aquest tret emocional
- Salut José Abellán, cardiòleg i coautor d’un estudi de TCA i adolescents: «L’ús de les xarxes socials s’associa a comportaments compatibles amb trastorns de la conducta alimentària»
