A la recerca de la neutralitat climàtica

Els governs, inversors, clients i la societat en general estem cada dia més informats i som més exigents sobre la necessitat de deixar a les generacions futures un planeta més sostenible

A la recerca de la neutralitat climàtica
Es llegeix en minuts

La societat demana a les empreses que siguin ambicioses i responguin degudament als reptes actuals. En aquest sentit, Iberia és una d’aquestes companyies que tenen la sostenibilitat com a eix principal de la seva estratègia. El seu pla, Flightpath Net Zero, té per objectiu aconseguir emissions netes zero l’any 2050.

¿Com pretén fer-ho? amb un full de ruta en tres passos: en el 2025, 10% de reducció d’emissions de CO2 per passatger/km; el 2030, 20% de reducció d’emissions netes de CO, i el 2050, emissions netes zero.

Per aconseguir-ho, està renovant la seva flota d’avions, posant en marxa mesures de millora de les operacions, tant en vol com a terra, i recolzant-se en el desenvolupament dels combustibles sostenibles d’aviació (SAF), comprometent-se a utilitzar-los en un 10% dels seus vols l’any 2030.

Calculadora d’empremta de carboni

Calculadora d’empremta de carboniParal·lelament, l’aerolínia vol fer partícips els seus clients del seu compromís amb la sostenibilitat, i per això acaba d’estrenar a la seva web corporativa, una calculadora perquè aquests puguin conèixer les emissions derivades dels seus vols, mesurades en quilos de CO.

I ho fa amb dades reals, no amb estimacions, basant-se en les xifres del combustible consumit el 2019, i amb la càrrega i els passatgers transportats en aquell període, utilitzant com a referència les reserves reals.

A més, té en compte tota una sèrie de variables com el tipus d’avió –l’aerolínia està incorporant els avions més moderns i sostenibles del mercat per millorar la seva eficiència–; les condicions meteorològiques, ja que no és el mateix volar amb vent en cua que de cara; o el tipus de cabina en què viatja el passatger, ja que també condiciona les emissions l’espai que ocupa a l’avió, que difereix si viatja en turista, turista prèmium o business.

Així és possible realitzar un càlcul com més exacte millor.

Notícies relacionades

De moment, la calculadora és informativa, però en un futur pròxim, des de l’aerolínia asseguren que ens oferiran la possibilitat de compensar aquestes emissions per aconseguir un vol neutre.