Fons ‘Next Generation’
Tarragona té el primer difractòmetre d’electrons d’Europa

L’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) ha inaugurat aquest matí a Tarragona el primer difractòmetre d’electrons d’Europa, un equipament que serveix per estudiar estructures de compostos en el terreny atòmic.
El director de l’ICIQ, Emilio Palomares, ha explicat que el difractòmetre «serà un atractiu per a investigadors que vinguin de fora i permetrà aprofundir en la comprensió dels materials».
El nou equipament, que utilitza un feix d’electrons, permet estudiar vidres un milió de vegades més petits del que es podia fins ara.
Els experts de l’institut han assenyalat que aquesta tecnologia permetrà «investigar l’estructura molecular de fàrmacs que fins ara no s’han pogut estudiar. I això afavorirà el desenvolupament de noves formulacions i més eficàcia dels tractaments farmacològics».
Fins ara aquest tipus d’anàlisi s’ha efectuat amb rajos X a grans laboratoris i instal·lacions, però a partir d’avui els investigadors tindran accés a aquesta nova tecnologia.
Notícies relacionades«Estem encantats de posar a disposició dels investigadors aquesta eina que reafirma el nostre compromís amb la ciència», ha conclòs Palomares.
El difractòmetre, xtaLAB Synergy-ED, ha tingut un cost de 1.800.000 euros i l’han finançat el Ministeri de Ciència i Innovació i els fons Next Generation.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"