Primavera
¿Voleu quedar-vos embarassats? Ara és una bona època: aquest és el motiu
Segons els investigadors, els mesos de primavera i estiu són els millors per planificar tenir un nadó

Tenir un fill comporta moltes preocupacions fins i tot abans de gestar-lo. Planificació econòmica, conciliació i, fins i tot, saber quan és el millor moment perquè neixi el nadó. Si estàs pensant a quedar-te embarassada, aquest podria ser un bon moment.
En els mesos de primavera i estiu –malgrat que pot fer-se pesat per l’elevada calor de juliol i agost– està recomanat quedar-se embarassada per la Vitamina D, més accessible durant aquestes setmanes, i amb avantatges significatius per a la mare.
Un grup d’investigadors ha descobert que la vitamina D disminueix el risc del desenvolupament de diabetis durant l’embaràs, la denominada gestacional, i controla diversos processos extraesquelètics, incloent el control de la fecundació i el desenvolupament embrionari durant les primeres setmanes de l’embaràs.
Segons un estudi publicat a la revista ‘Antioxidants’, fet per un equip de científics italians, canadencs, hongaresos i espanyols liderat pel doctor Jan Tesarik, de la clínica Margen de Granada, la importància de la vitamina D per a la fecundació i l’inici d’embaràs es coneix des de fa tot just un any, i la seva concentració òptima a la sang «ha de ser superior a 30 ng/ml».
«Està clar que per aconseguir embaràs i evitar la seva pèrdua per avortament espontani o malalties associades amb l’embaràs és aconsellable controlar la concentració de la vitamina D a la sang, i corregir nivells baixos, al llarg de l’embaràs», ha comentat Tesarik.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"