Pandèmia
Nou estudi sobre l’origen de la covid: adeu a la teoria de la fuga en un laboratori
Portugal acaba amb les mascaretes obligatòries als hospitals i residències
La grip i la covid continuen baixant a Catalunya, però encara hi ha 292 ingressats amb coronavirus
Un estudi apunta a la relació entre contaminació química i covid

Segons Tong Yigang, un investigador xinès de la Universitat de Tecnologia Química de Pequín, el covid podria haver-se iniciat en els mateixos humans i no després d’una fuga en un laboratori ni a través de cap altre animal.
El científic ha portat a terme un estudi en el qual van prendre més de 1.300 mostres ambientals i d’animals congelats al mercat de Wuhan entre gener del 2020 i març del 2020.
El veritable origen de la covid
Així doncs, diversos professionals i investigadors van aïllar tres soques del virus de les mostres ambientals i es van adonar que les mostres eren pràcticament idèntiques a les dels pacients que s’havien infectat de covid-19. Això indica que el virus podria haver-se originat en els humans, segons Yigang.
La investigadora del Centre Xinès per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC), Zhou Lei, va demanar col·laboració científica a l’investigador per trobar l’origen de la covid, i va defensar que el lloc on es va descobrir, el mercat de Wuhan, no ha de ser necessàriament on es va originar.
Conflicte entre el CDC i l’OMS
Notícies relacionadesEl CDC acusa a l’ONUde actuar al servei d’interessos polítics contra Pequín i han rebutjat l’última acusació de laOrganización Mundial de la Salut (OMS) sobre una presumpta falta de transparència sobre l’origen del coronavirus.
Per la seva banda, l’OMS va exposar les seves queixes a través d’un editorial i va qualificar d’«inexcusable» que un grup de científics internacionals trobés el mes passat dades recopilades recentment per col·legues del sector en la base genètica internacional GISAID sobre possibles agents contaminants al mercat de Wuhan, epicentre de la malaltia (informació que l’OMS demanava a la Xina des de feia tres anys).
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Les batalles del Madrid Florentino declara la guerra a tothom
- TELEVISIÓ I MAS Sandra Barneda
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos