Fotografies inèdites
La imatge de Júpiter captada pel telescopi James Webb
Es poden veure amb gran detall tres llunes i els anells que l’envolten

Sis mesos després de la seva posada en òrbita, la NASA ha revelat les primeres imatges captades pel James Webb, el telescopi més potent mai creat. L’equip ha publicat per sorpresa unes captures inèdites de Júpiter, que es van fer durant la posada al punt de l’observatori.
S’hi observa el planeta, els seus anells i tres de les seves llunes: Europa, Tebe i Metis. Això va ser possible gràcies a la càmera d’infraroig pròxim del James Webb (NIRCam).
Objectes que es mouen ràpid
Notícies relacionadesEn l’estudi ‘Caracterization of JWST science performance from comissioning’, la NASA, l’Agència Espacial Europea (ESA) i l’Agència Espacial Canadenca (CSA), detallen que volien comprovar si el telescopi era capaç de seguir objectes que es mouen ràpidament pel Sistema Solar, i el gegant gasós és el que ho fa de forma més lenta. També han vist que pot aconseguir fotografiar detalls com les llunes i els anells d’un cos celeste molt brillant.
Júpiter és el planeta més gran del Sistema Solar, i està format de gas, majoritàriament, hidrogen i heli. No té una superfície sòlida, però si una atmosfera molt densa. Al seu voltant hi ha 79 llunes confirmades, i uns anells molt difícils d’observar.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant