Fotografies inèdites
La imatge de Júpiter captada pel telescopi James Webb
Es poden veure amb gran detall tres llunes i els anells que l’envolten
Sis mesos després de la seva posada en òrbita, la NASA ha revelat les primeres imatges captades pel James Webb, el telescopi més potent mai creat. L’equip ha publicat per sorpresa unes captures inèdites de Júpiter, que es van fer durant la posada al punt de l’observatori.
S’hi observa el planeta, els seus anells i tres de les seves llunes: Europa, Tebe i Metis. Això va ser possible gràcies a la càmera d’infraroig pròxim del James Webb (NIRCam).
Objectes que es mouen ràpid
Notícies relacionadesEn l’estudi ‘Caracterization of JWST science performance from comissioning’, la NASA, l’Agència Espacial Europea (ESA) i l’Agència Espacial Canadenca (CSA), detallen que volien comprovar si el telescopi era capaç de seguir objectes que es mouen ràpidament pel Sistema Solar, i el gegant gasós és el que ho fa de forma més lenta. També han vist que pot aconseguir fotografiar detalls com les llunes i els anells d’un cos celeste molt brillant.
Júpiter és el planeta més gran del Sistema Solar, i està format de gas, majoritàriament, hidrogen i heli. No té una superfície sòlida, però si una atmosfera molt densa. Al seu voltant hi ha 79 llunes confirmades, i uns anells molt difícils d’observar.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Nous estudis Una de cada tres persones amb carnet de conduir sent pànic al volant: el 75% són dones
- Informes mèdics L'Audiència Nacional valorarà l'estat de salut de Jordi Pujol de cara al judici que arrenca el 24 de novembre
- DEMÀ A LA NIT, A LA SEXTA Extorsió russa a ‘Salvados’
- Seguretat Cornellà tancarà bars abans dels partits de l’Espanyol arran de l’atropellament
- BCN rebutja gravar la compra de vivendes a extracomunitaris
- La congelació dels impostos avança amb el suport d’ERC
- Salut Grau, psicòloga: "Els afectats per la dana encara senten frustració i ràbia"
