Investigació
Un tractament controla el VIH sense necessitat d’antiretrovirals diaris
Un estudi publicat a ‘Nature’, en el qual han participat 19 pacients dels EUA, obre les portes a futures teràpies futures

Un assaig clínic, en el qual han participat 19 pacients dels Estats Units, obre la porta que els pacients amb el VIH puguin, en un futur, tractar la seva malaltia sense que sigui necessari prendre cada dia fàrmacs antiretrovirals. Actualment, les persones infectades amb el VIH que es mediquen fan vida normal i fins i tot poden tenir sexe sense preservatiu i no contagien el virus. Tot i així, els antiretrovirals tenen grans efectes secundaris. El VIH té una alta capacitat de mutar, per això fins ara ha costat tant dissenyar una vacuna preventiva contra aquest.
La petita investigació publicada aquest dimecres a ’Nature’ apunta que en un futur no serà necessari prendre antiretrovirals diàriament i que la malaltia podria controlar-se amb dues injeccions a l’any. Les dades de l’assaig mostren que la teràpia combinada amb anticossos monoclonals àmpliament neutralitzants pot proporcionar una supressió virològica a llarg termini sense teràpia antiretroviral en persones amb el VIH. A més, també orienta futurs assajos clínics que inclouen anticossos de pròxima generació amb vides mitjanes llargues.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Entrevista Jordi González: «Després d’aquesta malaltia que gairebé acaba amb mi si faig alguna cosa és perquè em surt del cor»
- Dia mundial Borja Suberviola, metge intensivista: «Als hospitals cada vegada veiem més infeccions que acaben en sèpsia»
- Salut afirma que va alertar Badalona sobre l’assentament amb tuberculosi
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se