A les 12 del migdia d’aquest dijous
La NASA avisa que un asteroide «potencialment perillós» es dirigeix cap a la Terra

L’asteroide 2008 AG33, qualificat per laNASA com a «potencialment perillós», s’acosta aquest dijous a la Terra.
L’asteroide, albirat per primera vegada el 27 de setembre del 2003 i la mida del qual és gairebé cinc vegades l’alçària de l’Hotel Arts i la Torre Mapfre (que mesuren 154 metres) i dues vegades l’Empire State de Nova York –l’últim que va passar tan a prop, fa un mes, mesurava un sol Empire State–, arribarà a la seva posició més pròxima a la Terra aquest dijous, abans del migdia.
No obstant, els científics de l’agència espacial nord-americana reconeixen que les possibilitats que entri en la nostra òrbita i xoqui amb el planeta són «mínimes».
Diàmetre
La NASA n’ha donat més dades i calcula que el seu diàmetre varia de 350 a 780 metres.
Aquest tipus d’elements espacials ha provocat la por en la comunitat científica des que l’ésser humà es va interessar per l’espai. Les pel·lícules i documentals que aborden un possible cataclisme a causa de l’impacte d’un meteorit són nombrosos. Tot i que de moment mai hi ha hagut un fet semblant al que suposadament va acabar amb els dinosaures fa 65 milions d’anys.
Sistema de defensa xinès
Notícies relacionadesPrecisament per aquesta por tan estesa, la Xina ha començat a desenvolupar un sistema de defensa contra asteroides que podrien xocar contra la Terra, segons ha informat aquest dimecres el mitjà local ‘China Daily’.
El sistema té per objectiu «millorar la capacitat terrícola de vigilància, alerta i gestió de perills extraterrestres», va explicar aquest cap de setmana el subdirector de l’Administració Nacional de l’Espai de la Xina (CNSA), Wu Yanhua.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"