Investigació
Mart perd aigua més ràpid de com s'esperava
El vapor d'aigua s'està acumulant en grans quantitats i proporcions inesperades a una altitud de més de 80 quilòmetres en l'atmosfera
Mart està perdent aigua més ràpid del que la teoria i les observacions suggereixen, segons noves dades obtingudes per la sonda TGO (Trace Gas Orbiter) de la missió ExoMars de l’ESA i Roscosmos.
La desaparició gradual de l’aigua (H2O) passa en l’atmosfera superior de Mart a mesura que la llum solar i la química dissocien les molècules d’aigua en àtoms d’hidrogen i oxigen que la gravetat feble no pot evitar que escapi a l’espai.
Notícies relacionadesUn equip d’investigació internacional, dirigit en part per l’investigador Franck Montmessin del CNRS, l’organisme oficial d’investigació de França, acaba de revelar que el vapor d’aigua s’està acumulant en grans quantitats i proporcions inesperades a una altitud de més de 80 quilòmetres en l’atmosfera marciana.
Els mesuraments, publicats a ‘Science’, van mostrar que les grans bosses atmosfèriques estan fins i tot en un estat de sobresaturació, amb l’atmosfera que conté de 10 a 100 vegades més vapor d’aigua del que la seva temperatura hauria de permetre en teoria. Amb les taxes de sobresaturació observades, la capacitat de fuita de l’aigua augmentaria considerablement durant certes estacions.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- Barcelona, protagonista Porta i Bermúdez, renovadors de la marca BCN
- Les obres del Camp Nou sumen 2 milions d’euros en multes
