INVESTIGACIÓ

Descobert un possible antídot contra els 'superbacteris' resistents

Un desconegut cep de bacteri trobat en terres d'Irlanda ha demostrat ser efectiu contra quatre dels sis principals superbacteris resistents als antibiòtics

zentauroepp16073740 mue600 muenster  alemania  25 5 2011  un asistente de labora181228165835

zentauroepp16073740 mue600 muenster alemania 25 5 2011 un asistente de labora181228165835 / MARIUS BECKER

Europa Press

En un esforç per contenir la creixent amenaça dels bacteris multiresistents, científics de tot el món han començat a explorar nous entorns amb l’esperança de descobrir altres varietats d’antibiòtics. Ara, segons publica la revista científica Frontiers in Microbiology, aquest treball podria haver començat a donar els seus fruits. Un desconegut cep de bacteri trobat en terres d’Irlanda ha demostrat ser efectiu contra quatre dels sis principals superbacteris resistents als antibiòtics

Segons estimacions de les autoritats sanitàries, aquest tipus de resistències podrien matar fins a 1,3 milions de persones1,3 milions de persones a Europa per a 2050 i per a l’Organització Mundial de la Salut representa "una de les amenaces més grans per a la salut mundial, la seguretat alimentària i el desenvolupament actual".

L’acabada de descobrir població de bacteris, denominada Streptomyces sp. myrophorea, ha sigut identificada per un equip de la Swansea University Medical School, compost per investigadors de Gal·les, el Brasil, l’Iraq i Irlanda del Nord. Segons expliquen els responsables de la troballa, aquest possible antídot ha sigut trobat en una zona coneguda com les Terres Altes de Boho, una àrea de pastius alcalins.

Remeis tradicionals

Un dels membres de l’equip d’investigació, Gerry Quinn, antic resident de Boho, al comtat de Fermanagh, havia estat al corrent de les tradicions curatives de l’àrea durant molts anys. Tradicionalment, una petita quantitat de terra s’embolicava en un drap de cotó i s’utilitzava per curar moltes malalties, com dolor de queixals, infeccions de gola i coll. Curiosament, aquesta àrea va ser ocupada anteriorment pels druides, fa uns 1500 anys, i els neolítics fa 4.000 anys.