PUBLICACIÓ A 'NATURE'

Cèl·lules mare 'donen vida' al primer embrió artificial

Un equip d'investigadors ha aconseguit crear un model artificial sense utilitzar òvuls ni espermatozoides

L'estudi, realitzat amb ratolins, pretenia estudiar les primeres fases del desenvolupament embrionari en mamífers

fcasals43166598 sociedad  ciencia  embriones artificiales cultivados en labo180503183110

fcasals43166598 sociedad ciencia embriones artificiales cultivados en labo180503183110

Un equip d'investigadors holandesos ha aconseguit "donar vida" al primer embrió artificial produït enterament a partir de cèl·lules mare. Es tractaria un dels primers casos d'embrió creat totalment amb tècniques de laboratori, sense la necessitat ni d'un òvul ni d'un espermatozoide. L'estudi, publicat a la revista ‘Nature', apunta quel'objectiu de l'experiment és estudiar les primeres etapes de la vida. És a dir, les primeres etapes de la vida, el procés d'implantació i el desenvolupament de la placenta.

Rates de laboratori

L'experiment, desenvolupat per l'Institut Merln de la Universitat de Maastricht (Holanda), ha sigut portat a terme a partir de ratolins. Prenent com a mostra dos tipus de cèl·lules mare d'aquests rosegadors, els investigadors han aconseguit generar un pseudoembrió al laboratori sense la necessitat de cèl·lules reproductives. Sota el microscopi, aquest artefacte in vitro resultaven indistingible dels blastocists reals, és a dir, de les primeres fases de desenvolupament embrionari en mamífers.