programa espacial
La Xina es prepara per anar a la Lluna
El projecte obtindrà ben aviat l'aprovació inicial del Govern i el finançament necessari

zentauroepp2057013 this picture taken 20 july 1969 of astronaut edwin e aldr170502135956 /
La Xina està fent els preparatius preliminars per portar una missió tripulada a la Lluna, ha revelat en un fòrum sobre astronàutica el subdirector del programa de vols tripulats, Yang Liwei, citat avui per l'agència oficial Xinhua i recollit per Efe.
El projecte obtindrà ben aviat l'aprovació inicial del Govern i el finançament necessari, ha subratllat Yang, que el 2003 es va convertir en el primer astronauta xinès que va viatjar a l'espai.
La missió suposaria la culminació dels dos grans programes actuals del programa espacial xinès, que són les missions tripulades 'Shenzhou' i les sondes lunars 'Chang E'.
Amb les missions 'Shenzhou', que tenen per objectiu establir una estació espacial permanent, ja han viatjat a l'espai nou homes i set dones de la Xina. La pròxima, el Shenzhou 12, viatjarà a l'espai el 2018.
Pel que fa a les sondes lunars, la Xina ja n'ha enviat tres (l'última, el 2013, va ser la primera que va allunar) i el 2017 i el 2018 hi enviarà les dues següents, una d'elles amb destí, per primera vegada en la història de la carrera espacial, a la cara oculta de la Lluna.
Preguntat Yang sobre si seria ell un dels primers astronautes xinesos a trepitjar la Lluna, es va mostrar il·lusionat. "Si em donen l'oportunitat, ¡cap problema!", va dir als periodistes el cosmonauta, de 51 anys.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Catalunya intensifica l’ofensiva contra la venda ambulant il·legal
- Gestió hídrica L’alcalde de Santa Susanna, investigat per un abocament
- Arriba a Catalunya un temps més inestable i tempestes
- Defensa Indra nomena Frank Torres director general de la divisió de blindats
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%