Malaltia superada
El missatge a favor de les vacunes del ciclista que no es va voler immunitzar
‘Pippo’ Pozzato abandona l’hospital i fa una crida pública per acabar amb la pandèmia de Covid
L’exciclista professional ‘Pippo’ Pozzato ha abandonat l’hospital de Vicenza, a Itàlia, després de mantenir-se diverses setmanes ingressat després de contagiar-se amb la Covid i patir una severa pneumònia. Als 40 anys, i després de ser un dels corredors més carismàtics al seu país, Pozzato havia admès la seva estupidesa per rebutjar diverses vegades la vacuna convençut que, a causa de la seva capacitat esportiva i a la seva bona salut, el virus no anava amb ell.
Ara, una vegada ha tornat a casa seva, Pozzato ha publicat un missatge a la xarxa d’Instagram on convida tothom a lluitar amb totes les forces per erradicar d’una vegada la pandèmia. «L’aspecte més important del meu missatge està dedicat a tots aquells que encara dubten davant la vacuna: nens i nenes, ¡no fem broma! El virus encara està amb nosaltres i si el contraus et sents fatal. La vacuna és l’única eina de defensa real que tenim contra aquesta plaga: no és una broma, amb la Covid-19 pots morir i, sobretot, pots matar».
Corredor notable
Notícies relacionadesPozzato va ser professional entre els anys 2000 i 2018, va participar en les tres grans d’aquest esport i com a principal mèrit té haver aconseguit la victòria en la Milà-San Remo l’any 2006, al marge d’haver sigut també campió d’Itàlia. «Pensem per un moment en les persones fràgils que, per motius de salut molt greus, no es poden vacunar: ¿de debò volem posar en risc la seva existència? Per contra, hem de fer tot el que hi hagi al nostre abast per aturar la propagació del virus, i aquest és un deure moral i cívic de tots, els que volem viure cada dia la nostra vida al costat de familiars i amics. Per tornar a fer-ho lliurement, tots ens hem de vacunar, sense excepció», demana l’exesportista a les xarxes socials.
Pippo va rebutjar vacunar-se en diverses ocasions des de la primavera passada i quan va decidir fer-ho, a l’octubre, ja era tard: tenia febre i començava a tenir serioses dificultats per respirar. «Amb bona voluntat i la col·laboració de tothom, podem derrotar el virus i recuperar les nostres vides. Jo ho he pogut explicar», afirma Pozzatto, que també ha agraït l’esforç de metges i sanitaris per curar-lo.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- El secret del lampista perquè el radiador escalfi al màxim rendiment: així es purga en uns minuts
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable