la ronda italiana

La Covid entra en el Gir

Preocupació màxima a Itàlia després del positiu del britànic Simon Yates, que no va sortir en la vuitena etapa i que va guanyar en solitari el seu compatriota Alex Dowsett

segea55276802 britain s simon yates competes during the third stage of the201010092654

segea55276802 britain s simon yates competes during the third stage of the201010092654 / Marco Alpozzi

2
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

Especialista en Periodisme esportiu i ciclisme

ver +

Allò que es temia, la qual cosa va evitar el Tour, allò que no desitja la Vuelta a partir del dia 20, va ocórrer aquest dissabte en un Gir que es va despertar amb la notícia que Simon Yates havia donat positiu en la prova de la Covid-19. El britànic, guanyador de la Vuelta 2018, era, des del principi, un dels favorits al triomf, però ja va fallar a la primera muntanya de la prova, dilluns a l’Etna, i no semblava que pogués lluitar per la ‘maglia rosa’. Però el fet de donar positiu va ser un cop impressionant pel que pugui ocórrer a partir d’ara a Itàlia.

Yates va arribar divendres a la meta de Bríndisi amb febre i es va activar el protocol. Al donar positiu, es van analitzar els companys i auxiliars del Mitchelton, l’equip australià que liderava en el Gir, amb resultat negatiu. Però, ¿el virus ha entrat en un pilot on és impossible per la mateixa inèrcia del ciclisme mantenir la distància social? La resposta s’obtindrà en les proves que es realitzaran aquest diumenge i dilluns a tots els corredors i personal dels equips. Dimarts al matí se’n coneixeran els resultats.

Proves diumenge i dilluns 

Si el Tour va evitar aquest obstacle i va arribar a París per a més glòria de Tadej Pogacar, el futur del Gir resulta, com a mínim, preocupant, una cosa que no va ocultar aquest dissabte Mauro Vegni, director de la carrera. «Em deixa una mica perplex que Yates sigui l’únic positiu de l’equip. És difícil d’entendre». I va afegir: «Que hi hagi hagut un sol cas després de vuit dies de carrera, amb el creixement de la Covid-19 a Itàlia i a l’estranger, no és tan greu. És un senyal important que ens obliga a seguir més de prop el cas. Si els resultats de les proves de dilluns són importants en nombre de positius, haurem de revisar la situació».

El britànic Alex Dowsett celebra la victòria en la vuitena etapa / luca zennaro (EFE)

De totes maneres, fa l’efecte que a Itàlia, un país que ha passat d’una situació acceptable a una situació preocupant quant a persones contagiades, alguns equips han relaxat les mesures que tan bé i de manera fèrria van practicar durant el Tour. Aquest dissabte només va ser necessari recórrer amb cotxe els 100 últims quilòmetres de la vuitena etapa que va guanyar en solitari el britànic Alex Dowsett, un exMovistar que va donar la primera victòria en una gran prova a l’equip d’Israel, per observar detalls que s’haurien d’evitar. En el control d’avituallament auxiliars de dos equips diferents, que tenen prohibit el contacte segons el protocol, menjaven junts els ‘paninis’, sense distància pel mig i, en aquest cas, sense la mascareta, ja que, altrament, seria impossible menjar el pa.

Molta gent a les tanques 

A les metes, pràcticament tancades en el Tour, al marge d’uns quants convidats, gairebé sempre autoritats, el públic es mou amb total llibertat; això sí, amb la mascareta sempre posada, però s’aglomeren al costat de les tanques per veure els corredors i el protocol del podi. Massa gent i tots molt junts, com abans de la pandèmia.

Notícies relacionades

El Gir pren sempre la temperatura a les persones acreditades però pot donar-se el cas, tal com va observar aquest diari, que un empleat ho faci amb el cigarro a la boca i la mascareta baixada. Aquestes coses caldria evitar-les en un Gir que, aquest diumenge, torna a mirar la muntanya.

Totes les classificacions a la pàgina oficial del Giro.