la realitat ciclista
A Colòmbia mai es pon el sol
Miguel Ángel López, líder de la Vuelta, és un més entre els alumnes destacats de l'escola sud-americana
segea49550706 astana pro team colombian cyclist miguel angel lopez moreno 190824214704 /
El ciclisme, fins als anys 90, era principalment un esport exclusiu de corredors europeus, principalment francesos, belgues, holandesos, italians i també espanyols. Fins a la irrupció i el viatge a cap part deLance Armstrong, els ciclistes colombians, anomenats escarabats, eren principalment pedalistes, com a ells els agrada denominar-se, molt bons a les costes, però horribles al pla i que a més alguns acostumaven a perdre als descensos tot el que guanyaven a les pujades. Hi va haver algunes excepcions com Santiago Botero i sobretot les exhibicions a finals dels 80 de Lucho Herrera, guanyador de la ronda espanyola de 1987, i de Fabio Parra, que va acompanyarPedro Delgado al podi del Tour de 1988, als Camps Elisis.
⏯ Victoria para @AstanaTeam y liderato para @SupermanlopezN en esta primera intensa y explosiva etapa de #LaVuelta19. Revívelo en 1'.
— La Vuelta (@lavuelta) 24 de agosto de 2019
⏯ Stage win for Astana and lead for Miguel Ángel López in this intense and explosive first stage of La Vuelta 19. The 1' summary. pic.twitter.com/CLfwphmA3u
No obstant, ara, són els dominadors. Col·lectivament Colòmbia és la principal potència ciclista. Gairebé es podria dir que surten figures de primeríssim nivell de sota de les pedres i el ciclisme de Sud-amèrica, perquè no s’ha d’oblidar malgrat la seva entremaliadura al critèrium d’Holanda a Carapaz, és ara el que domina el planeta.
Carapaz, al Giro i Bernal, al Tour
Notícies relacionades'Superman' López no és una excepció. És un més entre els alumnes de la classe colombiana que s’asseuen a primera fila per escoltar les lliçons del professor. I és, sobre tot l’escollit entre els seus compatriotes per aspirar a la victòria d’una Vuelta que ja lidera tot i que pugui ser de forma circumstancial. "S’ha de disfrutar de cada moment però és veritat que ja tinc l’experiència de lluitar per la general al Giro i la Vuelta. Ara tinc més experiència i un equip que és fortíssim per ajudar-me".
Si López guanyés la Vuelta es donaria el cas que el 2019 les tres grans rondes haurien comptat amb el triomf de tres corredors sud-americans diferents, amb els triomfs ja confirmats de Carapaz al Giro i de Bernal al Tour.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
