L'ETAPA DOMINICAL

Les llambordes i els 40 empleats del Sky

El conjunt britànic va contractar personal extra per distribuir-los pels trams empedrats amb rodes i bidons mentre altres equips només van comptar amb l'ajuda dels amics

Les llambordes i els 40 empleats del Sky

ETIENNE GARNIER

2
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

ver +

Què diferencia uns i d’altres. Chente García Acosta, segon director del Movistar, va agafar fa uns dies el telèfon i va trucar a quatre (quatre, ni tres ni cinc) amics seus que viuen a Bèlgica. Els va dir, com ja sabien, que Roubaix estava a un sospir de la frontera belga, i si podien ajudar-los amb bidons, barretes i rodes perquè els faltaven mans. Hi van anar encantats i amb l’única recompensa d’emportar-se un ‘mallot’ firmat per tots els corredors, menys per José Joaquín Rojas, que se’n va anar a terra en la caiguda de Richie Porte, i també va haver d’abandonar.

En canvi, només es veien persones vestides de groc, d’un groc fosforescent i amb les lletres Sky, ben grans i al pit, perquè no passessin desapercebuts. Eren per tot arreu; perfectament distribuïts. N’eren 40, 40 persones contractades pel conjunt britànic perquè es col·loquessin en diverses zones dels 15 trams de llambordes, no fos cas que algun dels seus, sobre tot Chris Froome, tingués algun contratemps.

El viatge de dissabte

“A l’equip, els 16 auxiliars també van ser a les zones empedrades. Jo me’n vaig anar dissabte a recórrer l’etapa i vaig marcar els llocs que em van semblar perillosos”. En efecte, García Acosta va agafar el cotxe de l’equip i va partir a primeríssima hora de dissabte cap a Arras, la ciutat d’on va sortir la novena etapa del Tour. Des d’allà va seguir el traçat i les zones empedrades que ja estaven perfectament assenyalades pels empleats de la ronda francesa. Calia tenir-ho tot lligat i ben lligat.

Des d’Itàlia va arribar Pablo Lastras, després d’acabar la prova femenina del Giro Rosa, per substituir-lo a la vuitena etapa, la que es va córrer dissabte, ja que el reglament obliga que hi hagi sempre dos directors a la carrera. “Ho vaig anotar tot i al matí els vaig explicar als corredors de forma permenorizada el que m’havia semblat l’etapa”. Al matí, a l’interior de l’autobús, i abans de partir cap a Roubaix, es va establir la tàctica.

Problemes d’aparcament

Notícies relacionades

No se sabia que Rojas es retiraria (només els queden set corredors per a la muntanya). Sí, en canvi, que es preveia que Marc Soler rodaria més tranquil, ja que se’l reserva per a la muntanya.

Mentrestant, a les files de l’Sky, els homes vestits de groc començaven a partir i col·locar-se. L’Sky ho fa tot en gran. Hi continuen havent carreres entre els membres d’altres equips per arribar primer a l’hotel, si el comparteixen amb els britànics, ja que si no, de tant cotxe que porten, és difícil trobar una plaça d’aparcament.