Legalitzats una altra vegada els polèmics frens de disc

L'UCI autoritza, amb certs retocs, la utilització d'aquest material en el ciclisme professional a partir del gener

 

  / TWITTER

1
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

Especialista en Periodisme esportiu i ciclisme

ver +

La polèmica torna a estar de plena actualitat en el món del ciclisme. La causa no és altra que la decisió que ha pres el comitè directiu de la Unió Ciclista Internacional (UCI), reunit a Doha, on es disputen els Mundials 2017, de tornar a legalitzar en el professionalisme la utilització dels frens de disc, prohibits a la primavera arran de l'accident que va patir el ciclista espanyol Fran Ventoso, del conjunt Movistar (per cert, l'any que ve correrà al BMC nord-americà).

Notícies relacionades

L'UCI va obrir un termini de consultes entre les associacions de corredors, els fabricants (favorables a l'ús d'aquest material) i els representants dels equips, que volien tenir totes les garanties i evitar possibles talls, com els soferts per Ventoso a la París-Roubaix, en el cas de caigudes. La primavera passada, algunes federacions també van prohibir la utilització dels frens de discos en marxes cicloturistes. La francesa va ser la primera. Posteriorment, la federació espanyola va recordar que mai havia donat el seu vistiplau a aquest tipus d'accessori, encara que més tard sí que va permetre els frens de disc en totes les carreres que no tenien un caràcter competitiu oficial.

A partir del gener, és a dir, per a la pròxima temporada professional que començarà a Austràlia, ja es podran tornar a fer servir els frens de disc encara que amb algunes modificacions. Així, la vora perimetral del rotor del fre no podrà ser superior als 90 graus i els discos hauran d'estar suavitzats o llimats. Cada mes es revisarà el material i l'UCI seguirà de prop la implantació a les bicis.

Temes:

Bicicletes