Transport públic de Catalunya
T-Jove: quan s’aplicaria l’ampliació fins als 30 anys, preus i on es pot utilitzar

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat aquest dimarts el contingut del nou paquet de mesures per pal·liar els efectes de la inflació a Catalunya. I una d’aquestes mesures és l’ampliació de la T-Jove fins als 30 anys de manera bonificada, que actualment acabava als 24 anys.
Això suposa un cost de 30 milions d’euros i beneficiaria mig milió de persones en cas que tiri endavant –falta negociar-ho amb el Govern central. Com a molt aviat, entraria en vigor l’any vinent, ja que formaria part dels Pressupostos Generals de l’Estat del 2023.
Rebaixada a la meitat
La T-Jove, com la resta de títols del transport públic catalans, té ara mateix una rebaixa del 50% del preu com a part de les mesures proposades pel Govern de Pedro Sánchez per pal·liar els efectes de la crisi econòmica. De moment, la rebaixa s’aplicarà fins al 31 de desembre.
Targeta T-Usual: 20 euros mensuals.
Targeta T-Casual: 5,675 euros (una zona).
Bitllet senzill: 1,20 euros
Targeta T-Jove: 40 euros (una zona), 52,60 euros (dues zones), 73,80 euros (tres zones), 90,40 euros (quatre zones), 103,70 euros (cinc zones) i 111,15 euros (sis zones).
El doble si es retira
Aquests podrien ser els preus de la T-Jove ampliada si l’Executiu central decidís, després del desembre, mantenir la bonificació als usuaris del transport públic. En cas de retirar-se la mesura, els preus d’aquest títol es duplicarien. La més barata, la d’una zona, costaria 80 euros i la més cara, la de sis, 222,30 euros.
Aquest títol, com la resta, té plena compatibilitat amb tot el transport públic. Per la qual cosa podria utilitzar-se el bitllet tant per a serveis d’autobús de TMB, busos interurbans, el metro de Barcelona, els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Renfe Rodalies i TRAM. En quedarien exclosos, a priori, els trens de mitjana, llarga distància i l’AVE.
Àmbit d’aplicació
És a dir, es podrà recórrer tot l’àmbit ferroviari de les sis corones tarifàries de l’ATM de Barcelona, i fer transbordament entre les xarxes d’FGC i Rodalies, a més de tots els serveis de transport públic de la zona de tarifa metropolitana.
Notícies relacionadesAra, els usuaris dels trens de Renfe poden anar des de la capital catalana fins al Penedès, l’Anoia, el Bages, Osona i la Selva.
En el cas de Ferrocarrils, implica que es podrà utilitzar des de les estacions de la Beguda fins a Igualada; i des de l’Aeri de Montserrat fins a Manresa Baixador.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos