Summit Virtual Barcelona 2020
Els empresaris preveuen la reactivació del turisme si no hi ha un gran rebrot
zentauroepp53767945 barcelona 15 06 2020 sociedad hi ha molts hotels del centre200617092657 /
Els empresaris veuen amb optimisme la reactivació del turisme a Barcelona, malgrat el gran impacte que la pandèmia està tenint al sector, sempre que no hi hagi un gran rebrot del virus que obligui a un altre confinament i a una nova situació d’«ingressos zero».
Durant la segona jornada del primer «Summit Virtual Barcelona 2020», el director del grup Expedia a Espanya i Portugal, Fernando Ramiro, s’ha mostrat optimista amb la recuperació del sector turístic i ha augurat que, si no es produeix un «rebrot considerable», la indústria «començarà a agafar tracció per enfrontar-se a un 2021 amb més alegria», informa Efe
. «Tardarem setmanes o mesos a recuperar la normalitat, però Barcelona tornarà a ser pionera pel que fa al turisme nacional, sense cap dubte», ha asseverat, després de defensar la capacitat de reacció de la capital catalana.
El president de l’Associació d’Apartaments Turístics de Barcelona (Apartur), Enrique Alcántara, creu que Barcelona «està preparadíssima» per superar aquesta situació i ha esmentat que durant els últims anys «han passat moltes coses a la ciutat», amb referència a l’atemptat d’agost del 2017 i al conflicte polític.
Segons Alcántara, «el que és fonamental és que les empreses sobrevisquin», per a la qual cosa ha demanat, entre altres coses, que els erto per força major s’ampliïn fins al març de l’any que ve, com a mínim, en el cas de Barcelona.
D’altra banda, el director corporatiu de Màrqueting i Vendes de la cadena hotelera Sercotel, Nicolás Lleixá, ha pronosticat que el turisme de negocis no arribarà a nivells similars als de l’any passat fins al 2022, després que s’hagin reincorporat ja de forma progressiva alguns congressos i grans esdeveniments.
«El setembre o l’octubre ja començarà a rodar el turisme de negocis, però la realitat és que fins al 2022 no hi haurà una normalitat similar a la del 2019»,
ha asseverat. Tot i que considera que el món està aparentment més preparat per afrontar el virus, creu que un gran rebrot que obligués a un altre confinament com el que hem viscut «seria un toc mortal» per a moltes companyies que no podrien aguantar la situació d’«ingressos zero», i menys «venint d’on venim».
Reformular la ‘marca Barcelona’
Lleixá també s’ha referit a la «marca Barcelona» i ha apostat per reformular-la per incentivar el turisme de qualitat i millorar la «proposta» de la capital catalana davant d’un escenari de gran competència entre destinacions.
Precisament, el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha apel·lat a la complicitat del sector privat, en especial la de les «grans corporacions» que operen a Barcelona, per rellançar la marca turística de la ciutat.
També l’Associació Espanyola de la Banca (AEB), l’Institut Oficial de Crèdit (ICO) i l’Institut Català de Finances (ICF) han pronosticat que el sector turístic a Espanya no sortirà perjudicat a llarg termini gràcies a la seva «gran qualitat», a l’empenta de les pimes i a actius com la «seguretat» del país.
«A llarg termini (la crisi derivada de la Covid-19) no serà perjudicial per al turisme espanyol. Soc optimista», ha asseverat el president de l’AEB, José María Roldán, que ha ressaltat que serveis com l’eficiència de les policies o la qualitat de la sanitat «jugaran a favor d’Espanya».
El president de l’ICO, José Carlos García Quevedo, ha posat de relleu la «gran qualitat» del turisme a Espanya i la seva «diversificació més enllà del sol i platja» que, segons el seu parer, permetran «una recuperació sostenible».
«Tenim turisme rural, gastronòmic, esportiu, de congressos i negocis: una diversificació i una oferta que ens col·loca en una base per a la recuperació al mercat mundial», ha indicat poc abans d’apuntar al «valor afegit» que suposa l’atracció de visitants «cada vegada amb major poder adquisitiu» i de més varietat de països.
El president de l’ICF, Josep Ramon Sanromà, ha compartit l’opinió d’aquests experts i ha afegit que la «capil·laritat brutal de les pimes» i «la seva capacitat per innovar» demostren que el turístic és un sector «obert i preparat per rebre l’empenta» de la banca pública en conjunt amb la privada.
Notícies relacionadesEn la clausura del «Summit Virtual Barcelona 2020», la Secretària d’Estat de Turisme, Isabel María Oliver, ha apostat per aprofitar el «gran sot al camí» que ha suposat el coronavirus per fer «un salt de qualitat en matèria de sostenibilitat i digitalització» i avançar cap a un nou model de turisme.
Per Oliver, Espanya ha de continuar mostrant el seu lideratge en polítiques de desenvolupament turístic, cosa que hem de fer «tots junts», administracions, empreses i treballadors, i per això ha apostat, entre altres coses, per «maximitzar la cooperació publicoprivada.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- PREMIER PADEL FINALS | ÈXIT DE PÚBLIC La padelmania ocupa BCN amb més de 15.000 persones al Sant Jordi
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso recupera Mbappé per al seu ‘match ball’ de Vitòria
- EL PARTIT DEL COLISEUM L’Espanyol vola a Getafe amb una quarta victòria consecutiva
- L’H, centenari com a ciutat | UNA ENTITAT a l’ALÇA Un club gran amb Alba i Thiago
- El Barça de Flick es reescriu un cop més
