SALUT

Un notable per a la sanitat privada

L'atenció assistencial durant l'ingrés hospitalari és l'apartat més valorat, segons es reflecteix al baròmetre de la Fundació IDIS

foto-portada-idis-1

foto-portada-idis-1

1
Es llegeix en minuts
L.B.

La satisfacció dels usuaris de sanitat privada enquestats per a la realització del Baròmetre de la Sanitat Privada 2020, realitzat per Fundació IDIS, arriba a una puntuació mitjana de 7,5. L’atenció assistencial durant l’ingrés hospitalari és, amb un 8,4, l’ítem més ben valorat, seguit del tracte i l’atenció rebuda pel personal sanitari a l’hospital de dia, amb un 8. En el cas dels serveis d’urgències i de la consulta en atenció primària/especialistes, la satisfacció és de 7,9 i 7,8, respectivament.

Marta Villanueva, directora general de la Fundació IDIS, assenyala que «l’entorn sanitari privat està fent una important aposta per la millora global de l’atenció sanitària i la qualitat dels serveis». A més, «l’informe reflecteix l’indicador de recomanació Net Promoter Score (NPS) que arriba a una puntuació de 40, cosa que determina una lleialtat i un grau de recomanació molt alts pels assegurats», remarca.

Rapidesa en l’atenció

Notícies relacionades

L’estudi, realitzat abans de la crisi generada per la Covid-19, amb 1.600 persones (77% usuaris de sanitat pública i privada), recull una millora en la valoració dels centres i instal·lacions, així com en relació amb la qualitat dels serveis, la tecnologia, mitjans i habitacions. També destaca la rapidesa i agilitat en l’atenció, els temps d’espera per a la realització de proves diagnòstiques (8 dies, davant els 39,7 dies en la sanitat pública) i la possibilitat d’elecció d’especialista i centre.

Els enquestats consideren, a més, que els especialistes estan cada vegada més qualificats i traumatologia, ginecologia i dermatologia són algunes de les àrees més demanades.

Comparativa de resultats del 2020 i del 2017 / Fundació IDIS