Bàsquet

El pes del patrocini creix en els ingressos dels clubs de l’ACB

El Madrid lidera el rànquing i el Barça ha doblat la facturació en publicitat i patrocini la temporada passada

El pes del patrocini creix en els ingressos dels clubs de l’ACB

ACB photo

1
Es llegeix en minuts

La importància que té el patrocini en els ingressos totals dels conjunts que formen part de l’ACB de bàsquet va créixer del 49% en la temporada 2019-2020, abans de la pandèmia, al 62% a la campanya 2020-2021, segons l’informe ACB Commercial Report 2022 elaborat per 2Playbook Intelligence.

Quant a l’anàlisi individual es desprèn que els clubs que disputen l’Eurolliga aglutinen el 39% dels ingressos per patrocini de la lliga, concentrant-se el 26% d’aquesta quantitat en el Reial Madrid i el Barcelona.

El Reial Madrid és líder en la generació d’ingressos, amb 8,77 milions per patrocini el 2020-2021 i una perspectiva de créixer un 8,4% per al 2022-2023. Només Unicaja es va acostar al seu negoci comercial, amb 8,63 milions d’euros. Es deu, principalment, a una aportació més gran de les institucions i, sobretot, del banc, propietari del ‘title sponsor’, que ha aportat cinc milions anuals en el cicle de pandèmia. El pòdium el tanca el Barça, amb set, seguit del Baskonia i el Lenovo Tenerife. Cap altre club supera els quatre milions per aquesta via.

Creixement comercial

Notícies relacionades

El negoci comercial no només va guanyar pes en el pressupost. També va créixer un 14% el 2020-2021 respecte el 2019-2020, quan els ingressos per patrocini i publicitat van ser de 60 milions d’euros. Això es deu a dos motius. El primer, que es va jugar amb un equip més per l’ascens de Guipuzcoa Basket i la decisió que no hi hagués descensos. El segon, el fort creixement del Barça, que va passar de facturar tres milions a gairebé set milions per publicitat i patrocini en un sol any.

A més es detalla que més de 700 marques van generar un negoci comercial de 68,5 milions d’euros a la gestora i els seus clubs, que suposa una millora del 14% interanual i fins i tot es troba per sobre del que generava aquesta activitat abans de la pandèmia