ANADOLU EFES 86 – 79 BARÇA
El Barça torna a caure a l’Eurolliga
L’equip de Jasikevicius encaixa una nova derrota en la competició continental, aquesta vegada davant un Anadolu Efes liderat per la màgia de Larkin
Istanbul (Turkey) 22 12 2020 - Barcelona s Nick Calathes (L) in action against Anadolu Efes Sertac Sanli (C) and Chris Singleton (R) during the Euroleague basketball match between Anadolu Efes and Barcelona in Istanbul Turkey 22 December 2020 (Baloncesto Euroliga Turquia Estanbul) EFE EPA TOLGA BOZOGLU /
El Barça es va plantar a Istanbul amb voluntat de no continuar lliscant pel pendent. Va perdre divendres passat el liderat de l’Eurolliga després d’una estranya derrota davant el Maccabi i li convenia refer-se. Però no ho va aconseguir. L’Anadolu Efes necessitava encara més la victòria després d’una sagnia de quatre derrotes i ho va demostrar. Hi va posar intensitat, encert i sobretot va comptar amb un jugador inspirat, el base Shane Larkin, que va abatre els blaugrana (86-79).
Jasikevicius ho va advertir en la prèvia. No es fiava ni un pèl dels turcs. «Per a mi és un dels favorits de l’Eurolliga», va avisar. Va demanar el tècnic als seus jugadors posar-se durs, incomodar-los, forçar-los a lluitar com unes feres per cada cistella. I no va ser sempre així. En particular en el tercer quart, quan l’equip dirigit per Ataman va castigar els barcelonistes des de la línia de tres. Entre Simon, Dunston, Micic i sobretot Larkin van asfixiar els homes de Jasikevicius. Van arribar a posar-se a 16 punts de distància. L’entrenador blaugrana gesticulava a la banda de desesperació.
Jugador determinant
Larkin, exjugador del Baskonia amb pas per l’NBA, de 28 anys, ha tingut un inici de temporada fluix de prestacions per culpa de l’operació als dos genolls a què es va sotmetre a l’estiu. No obstant, aquest dimarts va portar a col·lació les reconegudes habilitats que atresoren el seu joc. Va llançar fi a cistella, va penetrar amb valentia, va distribuir amb criteri. I va anotar, sobretot va anotar per consolidar l’enlairament al marcador i al final per segellar el resultat. Va acabar amb 23 punts, 8 assistències i 7 rebots i va resultar determinant per frustrar l’intent de remuntada blaugrana. Els va deixar sense alè.
Notícies relacionadesMirotic, el jugador al voltant del qual succeeixen les millors coses en el Barça, va començar amb solvència però va acabar diluint el seu rendiment. Calathes va aportar el punt d’honor requerit per aguantar l’equip en el partit, per aixecar-se en l’últim quart, però va estar massa sol en l’encert. No va trobar cap ajuda en el joc interior. El Barça va acusar la baixa de Brandon Davies.
El Barça acaba malament l’any. Acumula quatre derrotes en els set últims partits en el torneig europeu i ha perdut la solidesa de la qual havia presumit fins fa poc. El seu balanç és d’11 triomfs i 5 derrotes. Encara es manté als llocs elevats, però la tendència negativa ha de preocupar Jakisevicius.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
