BCN acollirà la convenció mundial del club Rotary el 2029

Recepción municipal de los evaluadores de la convención de Rotary Internacional

Recepción municipal de los evaluadores de la convención de Rotary Internacional / AJUNTAMENT DE BARCELONA

1
Es llegeix en minuts
Meritxell M. Pauné

La ciutat de Barcelona acollirà la Convenció de Rotary International del 2 al 6 de juny del 2029 i rebrà uns 20.000 participants. La xarxa mundial de clubs Rotary, que reuneix líders locals i voluntaris des de fa més d’un segle per fer obres benèfiques i contribucions a la pau, ha triat la capital catalana per a la seva trobada anual. Un comunicat que es va donar a conèixer ahir informa que la cita se celebrarà al recinte Gran Via de la Fira de Barcelona i estima que generarà un impacte d’uns 68 milions d’euros per a l’economia local, a més de la repercussió en territoris pròxims pels viatges turístics que puguin fer els assistents.

Es tracta d’un club fundat el 1905 per l’advocat nord-americà Paul Harris i del qual formen part empresaris, professionals i líders cívics influents. Presumeix de ser el club més antic del món d’aquest tipus. A més de compartir el seu interès per la filantropia, els socis amplien contactes i sinergies gràcies al club. Destacades personalitats de Catalunya, per exemple de l’àmbit mèdic i de l’advocacia, formen part de l’entitat.

Notícies relacionades

Els membres de Rotary criden a la seva reunió anual mini-Nacions Unides, perquè hi acudeixen socis de més de 140 països. Assisteixen a sessions plenàries i tallers, exposen projectes humanitaris i fan activitats culturals i de networking. "Les convencions de Rotary són espais on convergeixen les idees, el servei i la col·laboració, i on es reuneixen persones de tot el món per compartir experiències, treballar a favor de solucions i forjar relacions duradores", assegura el president de Rotary International, l’ortodontista italià Francesco Arezzo.

"Ens complau tornar a Barcelona el 2029: és una ciutat amb una sòlida perspectiva internacional i una trajectòria impecable d’acollir la nostra comunitat roària mundial", afegeix Arezzo.

Temes:

Barcelona