Crisi ferroviària
Confusió entre els passatgers de Barcelona davant la represa de Rodalies: «Hi ha pocs trens»
La estación de Sants, a primera hora de la mañana, el día del restablecimiento del servicio de Rodalies en Catalunya /
A primera hora del matí d’aquest divendres, l’estació de Sants de Barcelona es desperta amb un clima d’espera i incertesa. Després de dos dies de servei interromput, Rodalies recupera avui la circulació en totes les línies, tot i que fora de l’horari previst i amb demores. Segons indiquen els treballadors, la normalitat s’anirà restablint de manera progressiva.
A les andanes, alguns trens es mantenen aturats durant més de 20 minuts. És el cas d’un tren de l’R1 amb direcció a Arenys de Mar, que, segons la informació de les pantalles, hauria d’haver sortit a les 7.30. Aquesta situació ha generat confusió i desconcert entre els passatgers, que van d’un tren a l’altre amb l’esperança que algun reprengui la marxa.
Diversos usuaris denuncien la falta d’informació i les incoherències als plafons informatius. A més, «hi hauria d’haver més freqüència de trens», assenyala la Joana, usuària habitual de l’R1, en declaracions a aquest diari.
Escassa presència de passatgers
Tot això arriba després de dues jornades en què el servei de Rodalies a Catalunya s’ha interromput després del descarrilament, dimarts, d’un tren de l’R4 a Gelida, amb la mort d’un jove maquinista en pràctiques, i la posterior plantada dels maquinistes de Renfe. Els conductors, que no van acudir a treballar dijous, finalment han acordat restablir el servei aquest divendres després de revisar la seguretat de les línies juntament amb Adif.
Malgrat aquesta notícia, sembla que els ciutadans tenen poca fe que els trens circulin amb normalitat. Tot i que és hora punta de desplaçaments, les andanes de Sants presenten una afluència inusualment baixa: no arriba al mig centenar de persones. Els escassos passatgers que esperen ho fan amb l’esperança de poder pujar a algun tren que els porti al seu destí, tot i que sigui amb retard.
És el cas de la Berta, que fa més de 20 minuts que espera el comboi amb destinació a Sant Celoni. «Almenys el temps a la pantalla va disminuint, això em tranquil·litza», diu.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Després d'un mes i mig Rodalies preveu reobrir la R3 entre la Garriga i Ripoll aquest dimecres
- Neix a Sant Joan de Vilatorrada EcoCarrer, una aplicació per digitalitzar tota la vegetació: «Hi ha verd per tot arreu, però sovint és invisible»
- Sarau anual La restauració de Barcelona torna a omplir La Paloma de cares conegudes i homenatja Alberto San Juan
- Medi ambient ¿Què és la marea blava que cobreix platges de la Costa Brava? Així són les 'falses' meduses que arrosseguen els corrents i el vent
- Avenç científic Una anàlisi de sang podria predir la demència en dones fins a 25 anys abans de l’aparició dels primers símptomes
