BCN promociona la cultura i les rutes a peu com a reclam turístic

Turisme de Barcelona promou a Europa i Espanya la capital catalana com a destí per disfrutar a l’aire lliure en plena temporada baixa, del novembre al febrer, quan es registren menys visitants.

BCN promociona la cultura i les rutes a peu com a reclam turístic
2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Amb una temperatura mitjana de 16ºC a l’hivern i una "bona oferta de cultura a peu de carrer", la nova campanya de promoció turística d’hivern de Barcelona, que coincideix amb el període nadalenc, apunta als viatgers que busquen explícitament una immersió en la cultura local, sense necessitat d’arrecerar-se en espais tancats com en altres destinacions europees. La iniciativa, que ja es difon amb un vídeo i missatges en mitjans digitals i de paper de mercats internacionals, arriba ara a l’àmbit nacional, per seduir viatgers en temporada baixa, del novembre al febrer, quan només es registra un 25% del turisme total.

Turisme de Barcelona ha ideat una campanya pensada "en clau de desestacionalització del turisme centrada en la seva oferta cultural" per a un "perfil de visitant molt definit", d’acord amb la nova estratègia de posicionament de la ciutat. S’enfoca l’"objectiu dels terços", que un terç dels visitants sigui cultural, un altre professional i de congressos, i un altre d’oci.

Per a Mateu Hernández, director general del consorci, el lema Barcelona Winter Walk "reivindica davant el visitant europeu allò que els barcelonins més valorem". D’una banda, "el plaer de passejar en ple hivern pels nostres barris, entre un urbanisme únic, una arquitectura excepcional i un comerç singular". Però també "una selecció de grans plans culturals –exposicions, concerts i gastronomia– que volem compartir amb el món", assenyala a aquest diari. Emfatitzant que "el Nadal a Barcelona no va de fred, guants i neu: va de llum, de cultura i de ciutat".

El consorci vol plasmar la seva proposta estacional mitjançant 10 plans culturals per fer a peu, a cel obert, "com un tapís cultural viu". Una ciutat per recórrer en ple hivern o amb molta oferta a l’aire lliure, que incita a disfrutar la seva qualitat de vida, destaquen, trencant els tòpics del turisme d’hivern. Barcelona Winter Walk s’ha llançat ja en mercats de proximitat com França, Itàlia i el Regne Unit en xarxes i en mitjans digitals i de paper com The Guardian, Le Parisien, La Reppublica, Le Figaro o Time Out. En la resta d’Espanya es fa coincidir amb l’encesa dels llums de Nadal.

Els plans segueixen el fil argumental de Barcelona Art Season, que esprem l’agenda cultural de la ciutat. Les propostes de recorreguts a peu per Nadal inclouen la mostra Miró i els Estats Units (Fundació Joan Miró, fins al 22/02/2026); l’òpera L’Elisir d’amore (Liceu, fins al 15/12/2025); música clàssica de J.S Bach (Palau de la Música); fotografia de Michelangelo Antonioni i Luigi Ghirri (La Virreina, fins al 15/02/26); el Museu Tàpies o el disseny del DHub. També gastronomia, descobrint l’escudella com a plat nadalenc; regal de producte local, el torró; tradició, la cavalcada de Reis, i com a activitat física, un circuit de running per l’arquitectura modernista.

El guió promocional continua fidel al relat de seleccionar els perfils de visitants darrere la qualitat, tot i que els comerciants reclamen any rere any que la campanya nadalenca incideixi en el comerç, les compres i les vacances d’hivern, sense prejudicis.

Notícies relacionades

Incursió cultural

Segons les xifres de Turisme de Barcelona partint de l’Observatori del Turisme a Barcelona, tot i que només un 2% de viatgers arriben motivats exclusivament per la cultura, fins a un 78,9% dels visitants realitzen almenys una incursió cultural, amb un augment de públic del 3,85% respecte a l’any interior en museus i espais d’exposicions de l’ICUB.