El consistori avalua enjardinar Borrell entre París i Josep Tarradellas

El consistori avalua enjardinar Borrell entre París i Josep Tarradellas

Jordi Cotrina / EPC

1
Es llegeix en minuts
Carles Cols
Carles Cols

Periodista

ver +

L’Ajuntament de Barcelona sospesa convertir el tram de Borrell entre París i l’avinguda de Josep Tarradellas (sense anomenar-lo eix verd) en un carrer enjardinat. La iniciativa pretén desencallar el conflicte veïnal que va desencadenar l’anunci que el parc de bombers del parc de Joan Miró es traslladaria a l’avinguda de Sarrià i, sobretot, que en aquesta operació es permetria a l’actual propietari d’aquests terrenys aixecar una torre d’oficines d’unes set plantes a la cantonada on avui hi ha una estació de servei.

Aquesta illa triangular, la que delimiten l’avinguda de Sarrià i els carrers de París i Urgell, està qualificada en el Pla General Metropolità (PGM) com a futura zona verda, és a dir, que s’hi admet l’ús actual (concessionari de vehicles i gasolinera) sense data límit. El juliol del 2024, tots els grups polítics del ple municipal, tret de Vox, van avalar una complexa carambola urbanística que permetia a l’Hospital Clínic créixer al costat del mercat del Ninot, aixecar-hi també una escola i, sobretot, treure el parc de bombers de Joan Miró, perquè la seva presència en aquest parc era provisional. Aquest últim element és el que va fer encendre els veïns de l’avinguda de Sarrià, ja que van veure com perdien la possibilitat que la zona verda fos algun dia realitat.

Notícies relacionades

En dues fases

Des que va esclatar la polèmica, els veïns s’han oposat al fet que se’ls compensi amb petits retalls de jardí dins del barri o fins i tot amb interiors d’illa. Fonts de l’Ajuntament de Barcelona expliquen que la solució, que encara no ha sigut públicament anunciada, consistirà en un projecte que s’executaria en dues fases. La primera seria la reconversió d’aquests dos trams i mig de Borrell en una cosa semblant als eixos verds de l’Eixample. La segona fase, que quedaria posposada fins que no s’acabin les obres de la línia 9 del metro, implicaria ampliar les voreres del carrer d’Urgell i de l’avinguda de Sarrià.