Pla Kanpai
Una nova operació contra la multireincidència se salda amb 75 detinguts a l’àrea de Barcelona
El vuitè dispositiu de l’estratègia contra els delinqüents habituals se centra en aquesta ocasió en els receptadors, encarregats de transformar objectes robats en diners
Troben un cadàver en una maleta a Vilanova i la Geltrú

Una nova operació contra la multireincidència delictiva a l’àrea metropolitana de Barcelona s’ha saldat aquest dissabte amb 75 persones detingudes a la capital catalana i al seu entorn. El dispositiu forma part de l’anomenat pla Kanpai, l’estratègia del Departament d’Interior de la Generalitat per mirar d’impedir que els delinqüents habituals actuïn. En l’operació hi han participat agents de l’ARRO i la BRIM dels Mossos d’Esquadra, la Policia Nacional, la Guàrdia Urbana i policies locals, la policia portuària, seguretat privada i la inspecció de treball de la Generalitat de Catalunya, que s’han desplegat per tota l’àrea metropolitana, el metro i l’aeroport del Prat.
L’operació va començar aquest divendres a la tarda i s’ha allargat fins a les sis de la matinada d’aquest dissabte a Barcelona i l’àrea metropolitana. És el vuitè dispositiu que s’activa en el pla Kanpai. En aquesta ocasió, la intervenció policial s’ha centrat en la figura del receptador, la primera baula de la xarxa delictiva, dedicat a transformar objectes robats en diners.
A més dels 75 detinguts, a 20 persones se’ls atribueix la condició d’investigades després de la batuda policial. D’altra banda, s’han interposat 217 denúncies administratives i s’han detectat 200 infraccions administratives. També s’han intervingut cinc vehicles de mobilitat personal, s’han recuperat dos mòbils sostrets i un vehicle robat. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha imposat 448 denúncies administratives.
- La vida s’obre pasa la Ciutat dels Morts
- Aquest cap de setmana L’arribada d’un raig polar aquest cap de setmana provocarà un descens tèrmic de fins a 10 graus i donarà pas a la tardor de forma abrupta
- El límit salarial del Barça s’enfonsa
- El PP català es desmarca del suport d’Albiol al Pacte Nacional per la Llengua
- Els rebesnets del Sabadell no van a l’opa
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Exdirectora del Mercat de les Flors Àngels Margarit: «A la nova directora del Mercat li recomano molta paciència»
- Canvi de temps Protecció Civil estén l’avís davant les pluges torrencials previstes per a aquest diumenge a Catalunya
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»