L’ús del carril bici de Barcelona creix un 17% l’últim any
L’ús de les dues rodes també augmenta a l’àrea metropolitana, un 21% en un lustre. El 2024 es van registrar 75.600 usuaris diaris de mitjana.

L’ús del carril bici a Barcelona creix, segons l’Ajuntament. El consistori té instal·lats 318 punts distribuïts per tota la ciutat on es registra el nombre de circulacions. A 9 de cada 10 punts amb càlcul d’aforament es va incrementar l’ús diari al juny respecte al mateix mes de l’any anterior, amb una mitjana d’un 17%.
El punt amb un nombre més elevat de circulacions diàries va ser l’avinguda Diagonal amb passeig de Gràcia en sentit Besòs, amb 6.232, amb un augment de l’ús el juny del 12% respecte a l’any anterior. Entre Diagonal i passeig de Gràcia en sentit Llobregat va augmentar un 30%, fins a més de 5.000 circulacions.
Les xifres contrasten amb l’últim baròmetre ciclista elaborat pel RACC, que indicava que per primera vegada l’ús de la bicicleta va caure l’últim any un 6% a Barcelona i en els seus accessos, si bé en aquest cas les xifres es basaven en els 14 carrils bici que monitora l’entitat.
Les xifres constaten que l’avinguda de Diagonal, especialment al tram entre les places de Francesc Macià i de les Glòries, és el principal eix ciclista de la ciutat: va concentrar a les seves interseccions les primeres deu posicions en el rànquing de punts amb més ús dels carrils bici.
No obstant, el que més va pujar en afluència respecte a l’any anterior és el carril bici entre el carrer de Londres i el de Calàbria, que amb 3.400 circulacions va tenir més d’un 170% d’increment de pas.
El 88% dels punts monitorats van presentar més ús. Entre els punts que no en presenten, hi ha el punt de Diagonal amb Girona en sentit Llobregat, que amb unes 4.600 circulacions va caure un 4%, el punt entre Provença i Comte d’Urgell en sentit Llobregat que, amb 3.120, va descendir un 3%, o el de Provença amb Nàpols, amb un ús que al juny va baixar gairebé un 10%.
Barcelona té en total 270 quilòmetres de carrils bici. L’Ajuntament preveu intervenir a més de 20 quilòmetres d’infraestructura, que s’afegiran als 22 quilòmetres executats ja en aquest mandat. Una de les actuacions serà baixar a la calçada el carril bici de Diagonal entre les Glòries i el Fòrum.
La Bicivia
També l’ús dels carrils bicis puja a l’àrea metropolitana. L’últim informe recull que la demanda ha augmentat un 21% en cinc anys dins del territori metropolità, de manera que el 2024 es van registrar 75.600 usuaris diaris de mitjana. L’AMB considera que les xifres avalen "l’impuls a les polítiques de mobilitat sostenible i a la creació d’infraestructura pedalable".
La Bicivia, nom que rep el carril bici als municipis de la conurbació barcelonina, va registrar cada dia una mitjana d’unes 14.057 bicicletes circulant, moltes corresponents al servei compartit, l’AMBici. El 64% de la mobilitat amb bicicleta es va deure a desplaçaments quotidians, mentre que el 36% restant va correspondre a esport o lleure.
Notícies relacionadesLa via pedalable més utilitzada és la 6, que connecta el Port Vell de Barcelona amb Barberà del Vallès, amb més de 16.300 usuaris diaris de mitjana el 2024. Els eixos pedalables que segueixen el litoral metropolità també són molt sovintejats: en segona posició hi ha la Bicivia 7, que connecta el Fòrum de Barcelona amb Castelldefels, amb més de 16.000 usuaris diaris de mitjana. La Bicivia 3, que va per la línia de la costa entre el Prat de Llobregat i Montgat, va tenir gairebé 11.000 usuaris diaris de mitjana el 2024.
La bicicleta continua sent el mitjà de transport triat per la majoria d’usuaris. No obstant, mentre que la bici va créixer un 29%, els vehicles de mobilitat personal, en especial els patinets, van augmentar un 92%, fins a vorejar 6.300. Els ciclistes són més previnguts: set de cada deu porten casc, i només cinc de cada deu usuaris de patinets en fan servir, segons les dades de l’AMB. A tota l’àrea metropolitana de Barcelona hi ha 367 quilòmetres de Bicivia o carril bici que "permeten desplaçar-se, per exemple, de Castelldefels a Sant Boi de Llobregat o de Sant Just Desvern a Sant Adrià de Besòs", destaca l’AMB.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- Trump ofereix garanties de seguretat a Kíiv si obté un acord de pau amb Rússia
- Marcus Rashford: "La meva raó principal és guanyar. I per jugar millor necessito ser feliç"
- Alcaraz alça el títol a Cincinnati gràcies a la retirada de Sinner en el primer set
- Dr. Jekyll & Mr. Flick
- Les seccions del Barça es veuen afectades pel ‘fair play’