BCN i Endesa pacten més inversió per pal·liar els talls de llum

L’Ajuntament i la companyia revisen les apagades recents i acorden centrar-se en la xarxa de baixa tensió per afrontar millor el consum durant les onades de calor.

BCN i Endesa pacten més inversió per pal·liar els talls de llum
2
Es llegeix en minuts
M. M. P.

Representants del govern municipal de Jaume Collboni i de la companyia elèctrica Endesa es van reunir ahir al consistori per revisar la gestió i prevenció dels talls de llum que van afectar múltiples barris de Barcelona a finals de juny i principis de juliol. No van tenir una causa comuna però van coincidir amb una intensa onada de calor. Per això, l’administració i l’empresa van acordar revisar quines inversions són prioritàries i "posar el focus" a la xarxa de baixa tensió, la que més afecta domicilis i negocis particulars, per enfortir-la davant els reptes climàtics.

Com va avançar EL PERIÓDICO, la setmana passada l’alcalde va enviar una carta al director general d’Endesa, Enric Brazís, en què retreia a la subministradora l’acumulació d’incidències i instava a presentar inversions en la cita presencial que tenien programada. Després de la trobada, celebrada a primera hora del matí, la primera tinenta d’alcaldia de Barcelona, Laia Bonet, la va valorar positivament. En declaracions als mitjans, va advertir que hi va haver un "nombre rellevant d’incidències" en general a tota la ciutat, "no només en uns determinats districtes", cosa que "obligava a donar un toc d’atenció a Endesa perquè en prengui consciència".

"Hem avaluat aquestes incidències per saber com s’havien produït, com s’havien gestionat i la seva naturalesa. I també els hem traslladat la necessitat de reenfocar les inversions, que n’hi ha, perquè aquestes incidències de les últimes setmanes obliguen a revisar la priorització –va dir–. Els hem demanat un esforç addicional per gestionar millor les incidències quan afecten usuaris finals", va afegir, i va remarcar l’impacte que tenen els problemes de subministrament en la xarxa de baixa tensió.

"Marge de millora"

Segons va assegurar Bonet, Endesa "s’ha compromès a treballar en aquest sentit, tant en el focus més directe en l’usuari i en la comunicació amb ell com en la gestió de les incidències". "Ens han dit que estan absolutament disposats a abordar aquest marge de millora, que ells també havien detectat, i a tornar a prioritzar les inversions", va afirmar. Més enllà dels talls viscuts, va presumir de contactes permanents entre el consistori i l’elèctrica: "L’exigència d’informació a Endesa és constant".

Notícies relacionades

Les converses que s’han mantingut, va considerar, "haurien de permetre abordar millor la pròxima onada de calor a la ciutat". "No ens podem permetre que pugui eventualment es produir el mateix resultat". "Les onades de calor tenen molts impactes a la ciutat, un dels quals és l’impacte a la xarxa i necessitem que la xarxa sigui millor, més automatitzada", va argumentar.

Per la seva banda, fonts d’Endesa confirmen que Barcelona ha traslladat a la subministradora elèctrica la voluntat que la ciutat "tingui una xarxa robusta, preparada per les seves necessitats actuals i futures".