BCN alçarà en 10 dies un bloc prefabricat de vuit plantes

El bloc, de construcció municipal, comptarà amb 40 vivendes públiques en règim de lloguer per a joves i famílies monomarentals.

BCN alçarà en 10 dies un bloc prefabricat de vuit plantes
2
Es llegeix en minuts
LAIA CARPIO FUSTÉ

L’Ajuntament de Barcelona està edificant un bloc de nou plantes –de les quals, vuit són fetes amb 48 mòduls prefabricats–, que preveu aixecar en tan sols deu dies. Està ubicat als números 22-24 de l’avinguda del Carrilet, al districte de Sants-Montjuïc, just darrere de la Ciutat de la Justícia, a la frontera amb l’Hospitalet de Llobregat.

Els fonaments de l’edifici i la primera planta s’han construït de manera habitual, i en tan sols una setmana i tres dies, es col·locaran la resta de plantes: de la segona a la novena. El bloc comptarà amb 40 vivendes públiques en règim de lloguer per a joves i famílies monomarentals i un equipament municipal al soterrani, els baixos i la primera planta. A cada planta hi haurà cinc llars, que podran utilitzar diversos serveis comunitaris al primer pis, com un menjador, una terrassa i una bugaderia.

La fabricació dels mòduls va començar al març i el consistori estima que podrà entregar les claus a finals del 2026. Aquest termini de construcció representa gairebé la meitat del que triga a construir-se una obra d’aquest volum amb un mètode convencional, segons van destacar fonts oficials ahir en una visita a les obres.

Més seguretat

Jordi Valls, regidor d’Economia, Vivenda, Hisenda i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona, va afirmar que en matèria de construcció "també cal parlar de productivitat i innovació". Així, destaca que els mòduls garanteixen la qualitat del producte acabat, redueixen emissions i residus i prevenen la sinistralitat laboral, ja que les instal·lacions es poden fer millor en un taller que sobre l’edificació. "A l’obra que és a l’aire lliure, amb condicions de fred o de calor segons el moment, les condicions laborals són bastant dures", va explicar. Valls també va dir que confia que la construcció modular sigui clau contra la crisi d’accés a la vivenda i el rellançament de la indústria catalana.

Notícies relacionades

Juan Carlos Melero, director del Servei Tècnic de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB), va comparar la construcció per mòduls amb la indústria automobilística: "Igual que passa amb els cotxes, fabriques tots els components alhora, els portes a la fàbrica i simplement ho muntes". Melero també va remarcar que el preu de lloguer d’aquesta promoció serà "aproximadament el mateix" que el d’una de convencional i que el "cost és aproximadament igual".

La promoció de l’avinguda del Carrilet és un projecte dissenyat per Vivas Arquitectos Barcelona SLP, Judith Crespo Rueda i Oihana Garcia Acin. L’obra, la segona d’aquesta mida a la ciutat, ha costat 6,7 milions d’euros i va a càrrec de la Constructora del Cardoner i de la Constructora d’Aro, que és la responsable dels mòduls a través de la seva marca CompactHabit.