BCN alçarà en 10 dies un bloc prefabricat de vuit plantes
El bloc, de construcció municipal, comptarà amb 40 vivendes públiques en règim de lloguer per a joves i famílies monomarentals.

L’Ajuntament de Barcelona està edificant un bloc de nou plantes –de les quals, vuit són fetes amb 48 mòduls prefabricats–, que preveu aixecar en tan sols deu dies. Està ubicat als números 22-24 de l’avinguda del Carrilet, al districte de Sants-Montjuïc, just darrere de la Ciutat de la Justícia, a la frontera amb l’Hospitalet de Llobregat.
Els fonaments de l’edifici i la primera planta s’han construït de manera habitual, i en tan sols una setmana i tres dies, es col·locaran la resta de plantes: de la segona a la novena. El bloc comptarà amb 40 vivendes públiques en règim de lloguer per a joves i famílies monomarentals i un equipament municipal al soterrani, els baixos i la primera planta. A cada planta hi haurà cinc llars, que podran utilitzar diversos serveis comunitaris al primer pis, com un menjador, una terrassa i una bugaderia.
La fabricació dels mòduls va començar al març i el consistori estima que podrà entregar les claus a finals del 2026. Aquest termini de construcció representa gairebé la meitat del que triga a construir-se una obra d’aquest volum amb un mètode convencional, segons van destacar fonts oficials ahir en una visita a les obres.
Més seguretat
Jordi Valls, regidor d’Economia, Vivenda, Hisenda i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona, va afirmar que en matèria de construcció "també cal parlar de productivitat i innovació". Així, destaca que els mòduls garanteixen la qualitat del producte acabat, redueixen emissions i residus i prevenen la sinistralitat laboral, ja que les instal·lacions es poden fer millor en un taller que sobre l’edificació. "A l’obra que és a l’aire lliure, amb condicions de fred o de calor segons el moment, les condicions laborals són bastant dures", va explicar. Valls també va dir que confia que la construcció modular sigui clau contra la crisi d’accés a la vivenda i el rellançament de la indústria catalana.
Notícies relacionadesJuan Carlos Melero, director del Servei Tècnic de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB), va comparar la construcció per mòduls amb la indústria automobilística: "Igual que passa amb els cotxes, fabriques tots els components alhora, els portes a la fàbrica i simplement ho muntes". Melero també va remarcar que el preu de lloguer d’aquesta promoció serà "aproximadament el mateix" que el d’una de convencional i que el "cost és aproximadament igual".
La promoció de l’avinguda del Carrilet és un projecte dissenyat per Vivas Arquitectos Barcelona SLP, Judith Crespo Rueda i Oihana Garcia Acin. L’obra, la segona d’aquesta mida a la ciutat, ha costat 6,7 milions d’euros i va a càrrec de la Constructora del Cardoner i de la Constructora d’Aro, que és la responsable dels mòduls a través de la seva marca CompactHabit.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Vicente Miralles, oftalmòleg: "No obris els ulls a la piscina; provoca enrogiment i, en el pitjor dels casos, una infecció"
- PER 'YOUTUBE' El Barça emetrà gratis els dos amistosos de Corea
- Nou model Illa carrega contra el PP pel finançament: "Desqualifiquen la proposta perquè l'emet Catalunya, no pel seu contingut"
- Relacions entre socis Illa i ERC pacten un decret per reforçar la hisenda catalana i rebaixen la tensió
- A prop del banc dels acusats El Suprem avala el processament del fiscal general per la seva «actuació coordinada i impulsada personalment» per revelar dades del nòvio d’Ayuso