SOROLL
Terrassa pacificarà el carrer d’Arquimedes després d’anys de queixes veïnals
Render de la calle Arquímedes de Terrassa /
El carrer d’Arquimedes de Terrassa (Vallès Occidental), una de les vies que més pressió de trànsit ha patit en les últimes dues dècades després de la pacificació de la rambla d’Ègara el 2007, es reformarà íntegrament. La intervenció, que costarà gairebé un milió d’euros i que l’Ajuntament de la ciutat va presentar ahir als veïns afectats i a la plataforma Salvem Galileu i Arquimedes, en una reunió amb representants municipals, preveu ampliar voreres, plantar arbres, renovar l’enllumenat i eliminar el trànsit de passada, "prioritzant l’ús per als vianants i l’activitat comercial de proximitat", tal com expliquen fonts municipals. A més del carrer d’Arquimedes, es renovarà la xarxa de sanejament i aigua potable i s’eliminaran els encreuaments aeris de cables elèctrics.
L’actuació forma part de l’estratègia de transformació de l’espai públic que impulsa el consistori, amb l’objectiu de reduir l’ús del cotxe i millorar la qualitat de vida als barris. El projecte, l’aprovació inicial del qual està prevista per a divendres vinent en la Junta de Govern Local, afecta el tram entre la plaça del Progrés i el carrer de Grànius. S’executarà en dues fases i compta amb un pressupost total de 973.993 euros.
Notícies relacionades"Eix de convivència"
"Volem consolidar un carrer d’Arquimedes més cívic, un eix de convivència i vida de barri", va explicar el primer tinent d’alcaldia de Territori i regidor d’Urbanisme, Xavier Cardona. "L’actuació transformarà els treballs d’urbanisme tàctic que ja vam aplicar el 2023 en una reforma definitiva, pensada per a vianants, comerç local". La primera fase de les obres, amb un cost de 920.375 euros, començarà en el segon trimestre del 2026 i es prolongarà durant uns vuit mesos. Es preveu demolir les voreres i la calçada actuals per instal·lar plataformes per als vianants més àmplies, nova alineació d’arbratge, jardineres, enllumenat de baix consum i nou mobiliari urbà.
- Salut mental L’epidemiòleg Oriol Mitjà, analitza les causes de la depressió: «Va arribar abans que la tristesa, va començar amb un càstig, un jo autocrític que em deia que ho havia de fer millor»
- Futbol L’Espanyol fa oficial el fitxatge de Monchi com a director esportiu del club
- Comptes de la Generalitat El PP critica que Illa condicioni els pressupostos a les eleccions a Andalusia
- Nova actualització ¿Guanyarà el PP per majoria absoluta les eleccions a Andalusia 2026? Així estan les prediccions més enllà de les enquestes
- Guerra a l’Orient Mitjà Reparacions, control d’Ormuz i carpetada nuclear: aquests són els detalls de la resposta de màxims de l’Iran als EUA que ja ha rebutjat Trump
