Transport públic

El metro completa la incorporació dels nous trens de l’L3

TMB finalitza la substitució de combois més important de la seva història amb la nova sèrie 7000 per eliminar l’amiant del parc mòbil.

El metro completa la incorporació dels nous trens de l’L3

FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

Dos anys i tres mesos després de posar en marxa la primera nova unitat, el metro de Barcelona ha completat la incorporació dels nous trens de l’L3. En aquest temps, i fins ahir, han entrat en servei 26 unitats de la sèrie 7000 en aquesta línia. La major part, 24, han sigut per substituir els antics, mentre que dos s’han afegit per poder augmentar la freqüència de passada. Amb 37 anys d’antiguitat, els vells podrien haver continuat funcionant, però se n’ha avançat la retirada perquè algunes unitats contenien amiant, però "en zones inaccessibles, com el sostre", puntualitzen ràpidament des de Transports Metopolitans de Barcelona (TMB).

El tren que ha entrat en circulació és l’últim de la compra més important executada en la història de TMB: un total de 50 unitats adquirides a Alstom en què s’han invertit 319 milions d’euros. A més dels 26 de l’L3, 24 combois més de la sèrie 8000 ja circulen per la vermella L1.

Notícies relacionades

Augmentar la capacitat

"Hem renovat un terç de tota la flota", va destacar el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, just abans de la posada en servei del nou tren a l’estació de Zona Universitària. La intenció és que les coses no es quedin aquí. Flores va avançar que l’objectiu ara és millorar el servei amb una freqüència de pas més elevada en l’L4 i després a l’L5. A banda d’aplicar millores en la infraestructura, es contempla també la incorporació de nous trens per augmentar la capacitat del servei.