L’AMB reforça la freqüència de pas dels busos que van a les platges

El transport públic amb destí al litoral de Barcelona es rearma per aturar les queixes per col·lapses. També s’amplien una desena més de línies que circulen a l’àrea metropolitana.

L’AMB reforça la freqüència de pas dels busos que van a les platges
2
Es llegeix en minuts
Gerardo Santos
Gerardo Santos

Ubicada/t a Badalona, Santa Coloma, Mataró, Martorell, Esplugues i Vilanova i la Geltrú

ver +

En els últims anys han sigut constants les queixes veïnals a Barcelona relacionades amb les aglomeracions en autobusos que uneixen llocs emblemàtics com el parc Güell amb les platges, com per exemple les línies 22, 24 i V19. En aquesta última, turistes i veïns comparteixen vehicle i, amb l’arribada de l’estiu, han de sumar als seus usuaris qualsevol que vulgui anar (o tornar) de la platja.

Així, després d’haver augmentat la freqüència en dos trams de la línia V19 l’abril passat, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va anunciar ahir el reforç de les línies V29 (Diagonal Mar - Roquetes) i D20 (Pg. Marítim - Ernest Lluch). La millora de la freqüència, que comporta sumar vuit autobusos articulats més per guanyar capacitat en el trajecte, regeix des del cap de setmana passat i s’allargarà fins que acabi l’estiu.

En el cas de la V29, els reforços consisteixen a sumar fins a quatre busos articulats més en una part del recorregut, que normalment funciona amb vehicles estàndards, entre 10.30 i 21.00 hores. També en la D20 hi haurà quatre vehicles. En aquest cas, l’afegit funcionarà entre les 12.00 i les 22.00 hores. "Reforcem per tenir més capacitat, però selectivament en aquells trams en què sabem que hi ha més usuaris i on, per tant, hi haurà més demanda de passatge", afirma la presidenta de TMB, Laia Bonet.

Reforç de la línia V19

Bonet defensa els reforços en la D20 i la V29 basant-se en l’experiència apresa amb la V19. La presidenta de TMB explica que des que està en marxa aquest reforç de caps de setmana i dies festius "s’han reduït un 40% els episodis d’aglomeracions i, en canvi, han pujat un 25% les validacions". "Per tant, està funcionant".

Notícies relacionades

Una part dels veïns, no obstant, no combreguen amb Bonet. David Mar, resident al Carmel, es mostra "indignat" amb les conclusions positives que TMB extreu del reforç de la línia V19. Assegura que els col·lapses es continuen succeint, esgrimeix que no es coneix el total d’episodis d’aglomeracions al qual fa referència la reducció del 40% i preveu que la situació empitjori quan la línia 4 (la que passa per les platges de Barcelona) quedi tallada per obres el juliol i l’agost. "El reforç està pensat perquè els turistes vagin més còmodes, no per als veïns", diu el veí David Mar.

Fora de la capital catalana, el reforç del servei de busos se centra a evitar les aglomeracions en les línies que porten a les platges del Prat, Castelldefels, Gavà, Viladecans, Badalona i Montgat. Per exemple, la línia B4, que circula per Badalona entre Montigalà i Mas Ram, ampliarà el servei els caps de setmana. Quant al NitBus, es reforçarà la línia N9, a les platges de Badalona i Montgat, amb més expedicions de reforç en els trams més carregats, els caps de setmana i dies festius. En el Baix Llobregat, la línia L94 ha afegit expedicions de reforç en els trams més carregats els caps de setmana i dies festius, i s’ha augmentat la capacitat amb autobusos articulats. Els caps de setmana i dies festius, la línia L95 augmenta la freqüència de 30 a 20 minuts i la línia L96, de 20 a 12 minuts.