Derbis més igualats
Los jugadores del Espanyol intentan detener a Lamine Yamal durante el derbi en el RCDE Stadium. /
Les ciutats gasten, arreu del món, milions d’euros en campanyes turístiques, així que sembla que hi ha consens que el pitjor turisme és el que no es té.
A Barcelona una part de la societat demonitza el turisme. Els qui abracen la turismofòbia defensen que els turistes despersonalitzen les ciutats, encareixen l’habitatge i generen despeses que paguem els locals. Van errats, Barcelona sense turisme avui seria molt més pobra. Londres, París, Roma i Barcelona són les ciutats més buscades a Airbnb. La tan criticada plataforma d’apartaments va invertir l’any passat 786 milions de dòlars en publicitat, una part d’aquests diners van servir per crear un relat positiu de Barcelona arreu del món perquè no escriu ningú coses lletges d’un lloc si el que busca és llogar un apartament. Per la seva banda, Turisme de Barcelona només va destinar 7 milions a promoció, així que una gran part dels 135 milions que l’ajuntament va ingressar de taxa turística es deuen a la promoció de Barcelona pagada per Airbnb.
Notícies relacionadesNo pas tots els turistes arriben a Barcelona en low-cost. Un de cada cinc visitants ho fa per negocis, que el 2024 ens van deixar 1.900 milions d’euros. ¿Què seria de Barcelona sense la Fira? Els turistes de negocis arriben majoritàriament per l’aeroport, que aporta el 6,8% del PIB català i que amb l’ampliació podria arribar al 8,9%, així que no és gaire difícil imaginar què seria de nosaltres, per a pitjor, amb un aeroport més petit, i també podem valorar quin cost, menys ocupació, té obstaculitzar l’ampliació.
M’he esforçat a buscar algun avantatge a l’existència d’una Barcelona sense turisme i l’he trobat. Sense turisme els derbis entre el FC Barcelona i l’Espanyol serien més igualats. El FC Barcelona genera l’1,2% del PIB de Barcelona, uns 759 milions d’euros. Molt d’aquests diners repercuteix en el mateix club. Atès que una gran part de la fortalesa del FC Barcelona es deu al turisme, sense el turisme l’Espanyol guanyaria més sovint el Barça... ¡Estic pensant-me seriosament a afegir-me a les files dels turismofòbics!
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- THE CONVERSATION A quina distància tenim realment l'hospital més pròxim?
- Successos Els robatoris cauen a Granollers: la delinqüència baixa un 4% en relació amb l'any passat
- Parc d'atraccions PortAventura reobrirà el Dragon Khan per Setmana Santa després de dos mesos d'aturada per obres
- Comissions municipals Barcelona afirma que només ha obtingut 34 pisos socials amb la reserva del 30% des del 2018
- Dificultats burocràtiques Uns pares cedeixen la representació legal de la seva filla amb discapacitat als seus germans per falta de "competències digitals"
