BCN i l’Hospitalet estrenen la línia d’autobús exprés X3

Els alcaldes Collboni i Quirós manifesten la seva voluntat de treballar per un transport públic que millori la connectivitat de la conurbació.

BCN i l’Hospitalet estrenen la línia d’autobús exprés X3
2
Es llegeix en minuts
Àlex Rebollo
Àlex Rebollo

Periodista

ver +

Barcelona ja compta amb la seva tercera línia d’autobús exprés. Es tracta de l’X3, un servei que es va estrenar ahir i que connecta el Paral·lel amb l’avinguda del Carrilet de l’Hospitalet. Una nova línia que els alcaldes de les dues ciutats van definir com una aposta per la millora del transport metropolità. Segons l’alcalde de Barcelona i president de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Jaume Collboni, l’X3 respon "a l’aposta que estem fent des de l’AMB i els ajuntaments metropolitans per tal de reforçar el transport públic".

"Crec que cada dia es va veient amb noves incorporacions, amb noves decisions, que tenen per objectiu tenir més i millor transport públic a l’àrea metropolitana", va afegir Collboni abans de pujar a l’X3 per realitzar una part del recorregut, que va sortir de Fira Gran Via de l’Hospitalet, una infraestructura clau. Va passar també al costat del barri emergent de la Marina del Prat Vermell, ara en expansió i amb la previsió de sumar uns 30.000 veïns en els pròxims 12 anys. Pel veí pol empresarial batejat com a BCN Fira District, que també aspira a créixer juntament amb el desenvolupament de la Fira i pel tram sud de Montjuïc, on s’ubica la Zona Franca.

"L’X3 el que fa és reproduir el que en el futur volem que faci l’L2 del metro, que sabeu que és una històrica reivindicació de la ciutat i de l’àrea metropolitana per connectar bé l’àrea de Montjuïc, la muntanya i el perímetre", va remarcar Collboni, que situa la transformació de Montjuïc com a "eix central" de la nova Barcelona metropolitana.

Al seu costat, l’alcalde de l’Hospitalet, David Quirós, celebrava que la línia exprés tindrà "un impacte directe no només amb els usuaris de Barcelona i l’Hospitalet, sinó en els usuaris metropolitans. És important anar connectant els diferents municipis perquè els nostres ciutadans i ciutadanes puguin desplaçar-se en una mobilitat segura, sostenible, més eficient i que permeti connectar les diferents realitats, no només de l’àmbit laboral, sinó del cultural i gaudir de l’entorn de totes les ciutats, que, al final, som una continuïtat".

La mateixa eficiència

Notícies relacionades

Quirós va apuntar que el seu objectiu és que totes les línies d’autobús que circulen per l’Hospitalet tinguin "la mateixa eficiència i qualitat que l’X3". L’últim any, el servei públic d’autobús a l’Hospitalet, gestionat per Moventis, ha estat en el punt de mira per les reiterades queixes dels veïns sobre la freqüència i la qualitat d’aquest, així com pel conflicte laboral que manté enfrontats l’operador i els conductors.

L’X3 té parades a l’Anella Olímpica, el carrer del Foc, les dues seus de Fira de Barcelona, l’Hospital Oncològic i la parada de l’L1 de Bellvitge, entre d’altres. La nova línia ha suposat la desaparició del 79, que tenia un traçat similar, però a través de la Gran Via, sense pujar a Montjuïc. Encara que el recorregut de l’X3 és més extens, TMB assegura que és més ràpid que el seu antecessor perquè compta amb menys parades.