FESTA CIUTADANA
Visita a la BCN més desconeguda
El port, que ocupa l’11% de la superfície municipal, triomfa una vegada més amb una jornada de portes obertes.
El mòbil, el cafè, la consola... Moltes de les coses més domèstiques surten d’aquests molls

Barcelonins curiosos i també persones de municipis dels voltants van aprofitar ahir les portes obertes del Port de Barcelona per conèixer un espai de la ciutat que ocupa fins a l’11% del seu territori, bona part del qual està centrat en l’activitat comercial i logística i que es manté tancat als ciutadans durant tot l’any.
En la segona edició d’aquesta festa ciutadana al port, pensada per acostar la seva realitat a la població, va ser possible per primera vegada l’entrada dels autocars a l’interior de les terminals, per poder observar els treballs de càrrega i descàrrega dels vaixells.
"Si preneu cafè és gràcies al port. Ve de 40 països diferents, però principalment del Vietnam, el Brasil, Colòmbia, Indonèsia i Kenya. El mòbil que portem a la butxaca també ha arribat en un contenidor, i el combustible d’aquest autobús, el cotxe o la moto que utilitzeu cada dia en els vostres desplaçaments ens ha arribat des del Port de Barcelona", va explicar la guia al primer autocar que va partir del punt de trobada per portar les persones que s’hi van apuntar entre les terminals.
¿Joguines? També
"¿I la switch?", va preguntar un nen que visitava les instal·lacions amb els seus pares. "Sí, sí, també. El 90% del comerç mundial es mou en transport marítim", va concloure la guia. La que és la infraestructura logística més gran de Catalunya connecta concretament amb 183 ports en un centenar de línies marítimes regulars cada setmana. Cada dia treballen al port unes 40.000 persones. "És l’activitat més gran a Catalunya", va apuntar, per seguir: "La visió de les esplanades de contenidors permet fer-se una idea del que passa aquí", va assenyalar.
"Mantindrem aquestes jornades i hi aprofundirem per donar més oportunitats", va voler avançar ahir el president del port, José Alberto Carbonell, que va assenyalar que a la tardor del 2026 s’obrirà l’edifici del Portal de la Pau, al final de les Rambles, que explicarà amb 900 m2 "tot el que passa dins del port".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- FUTBOL El Reial Madrid paga 63,2 milions d’euros per Franco Mastantuono, la nova joia adolescent de Sud-amèrica
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- UN INFORME DE L’UCO Els malnoms i paraules clau de la trama de Santos Cerdán i Ábalos: «petit», «pitbull», «barriguitas» o «tinc cafè per a tu»
- Ja hi ha 400 treballadors al Campus Hipra, que s’inaugurarà al setembre