FESTA CIUTADANA
Visita a la BCN més desconeguda
El port, que ocupa l’11% de la superfície municipal, triomfa una vegada més amb una jornada de portes obertes.
El mòbil, el cafè, la consola... Moltes de les coses més domèstiques surten d’aquests molls
Barcelonins curiosos i també persones de municipis dels voltants van aprofitar ahir les portes obertes del Port de Barcelona per conèixer un espai de la ciutat que ocupa fins a l’11% del seu territori, bona part del qual està centrat en l’activitat comercial i logística i que es manté tancat als ciutadans durant tot l’any.
En la segona edició d’aquesta festa ciutadana al port, pensada per acostar la seva realitat a la població, va ser possible per primera vegada l’entrada dels autocars a l’interior de les terminals, per poder observar els treballs de càrrega i descàrrega dels vaixells.
"Si preneu cafè és gràcies al port. Ve de 40 països diferents, però principalment del Vietnam, el Brasil, Colòmbia, Indonèsia i Kenya. El mòbil que portem a la butxaca també ha arribat en un contenidor, i el combustible d’aquest autobús, el cotxe o la moto que utilitzeu cada dia en els vostres desplaçaments ens ha arribat des del Port de Barcelona", va explicar la guia al primer autocar que va partir del punt de trobada per portar les persones que s’hi van apuntar entre les terminals.
¿Joguines? També
"¿I la switch?", va preguntar un nen que visitava les instal·lacions amb els seus pares. "Sí, sí, també. El 90% del comerç mundial es mou en transport marítim", va concloure la guia. La que és la infraestructura logística més gran de Catalunya connecta concretament amb 183 ports en un centenar de línies marítimes regulars cada setmana. Cada dia treballen al port unes 40.000 persones. "És l’activitat més gran a Catalunya", va apuntar, per seguir: "La visió de les esplanades de contenidors permet fer-se una idea del que passa aquí", va assenyalar.
"Mantindrem aquestes jornades i hi aprofundirem per donar més oportunitats", va voler avançar ahir el president del port, José Alberto Carbonell, que va assenyalar que a la tardor del 2026 s’obrirà l’edifici del Portal de la Pau, al final de les Rambles, que explicarà amb 900 m2 "tot el que passa dins del port".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Estrena saborosa a l’Eixample Així serà el Circolo Popolare, el nou gran restaurant de Big Mamma a punt d’obrir al passeig de Gràcia de Barcelona
- Crisi a la Generalitat Valenciana «Ja no puc més» i les altres frases del comiat de Mazón
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ en les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
