FESTA CIUTADANA

Visita a la BCN més desconeguda

El port, que ocupa l’11% de la superfície municipal, triomfa una vegada més amb una jornada de portes obertes.

El mòbil, el cafè, la consola... Moltes de les coses més domèstiques surten d’aquests molls

Visita a la BCN més desconeguda
1
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

Barcelonins curiosos i també persones de municipis dels voltants van aprofitar ahir les portes obertes del Port de Barcelona per conèixer un espai de la ciutat que ocupa fins a l’11% del seu territori, bona part del qual està centrat en l’activitat comercial i logística i que es manté tancat als ciutadans durant tot l’any.

En la segona edició d’aquesta festa ciutadana al port, pensada per acostar la seva realitat a la població, va ser possible per primera vegada l’entrada dels autocars a l’interior de les terminals, per poder observar els treballs de càrrega i descàrrega dels vaixells.

"Si preneu cafè és gràcies al port. Ve de 40 països diferents, però principalment del Vietnam, el Brasil, Colòmbia, Indonèsia i Kenya. El mòbil que portem a la butxaca també ha arribat en un contenidor, i el combustible d’aquest autobús, el cotxe o la moto que utilitzeu cada dia en els vostres desplaçaments ens ha arribat des del Port de Barcelona", va explicar la guia al primer autocar que va partir del punt de trobada per portar les persones que s’hi van apuntar entre les terminals.

¿Joguines? També

Notícies relacionades

"¿I la switch?", va preguntar un nen que visitava les instal·lacions amb els seus pares. "Sí, sí, també. El 90% del comerç mundial es mou en transport marítim", va concloure la guia. La que és la infraestructura logística més gran de Catalunya connecta concretament amb 183 ports en un centenar de línies marítimes regulars cada setmana. Cada dia treballen al port unes 40.000 persones. "És l’activitat més gran a Catalunya", va apuntar, per seguir: "La visió de les esplanades de contenidors permet fer-se una idea del que passa aquí", va assenyalar.

"Mantindrem aquestes jornades i hi aprofundirem per donar més oportunitats", va voler avançar ahir el president del port, José Alberto Carbonell, que va assenyalar que a la tardor del 2026 s’obrirà l’edifici del Portal de la Pau, al final de les Rambles, que explicarà amb 900 m2 "tot el que passa dins del port".