Badalona
Albiol declararà per llegir en un ple les dades mèdiques d’un sensesostre

El alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ante la Audiencia Provincial de Barcelona, momentos antes del inicio del juicio del caso Antenas, por el que fue absuelto /
El 5 de juny, Xavier García Albiol tornarà a asseure’s al banc dels acusats per declarar davant el jutge, en aquesta ocasió, per llegir durant el ple municipal de l’1 de juliol de 2024 dades mèdiques d’una persona sense sostre que havia sigut atesa a l’Hospital Municipal i que posteriorment va morir. El magistrat veu indicis d’un presumpte delicte de revelació de secrets comès no només per l’alcalde, sinó també per Badalona Serveis Assistencials (BSA, l’empresa pública dels centres d’atenció primària de la ciutat) i pel seu delegat en protecció de dades, M. S. M.
Així ho va avançar ahir Eldiario.es i va poder comprovar EL PERIÓDICO. El jutge considera, així mateix, que Albiol va publicar dades "especialment sensibles" a partir d’un informe que li havia facilitat l’hospital, un extrem que va confirmar l’alcalde durant la sessió plenària. "Va anar a l’Hospital de Badalona i tinc aquí no l’informe, perquè això és privat, però sí el motiu pel qual va morir aquesta persona, i ho llegiré textualment", va declarar Albiol al saló de plens. Tot i que l’alcalde no va arribar a esmentar el nom de la persona, va llegir textualment la informació mèdica que l’hospital li havia enviat.
Segon cop davant un jutge
Notícies relacionadesHo va fer per tancar el debat de la moció "sobre la prevenció i la lluita contra la pobresa i l’exclusió social a Badalona", presentada per ERC i En Comú Podem. Després d’haver-se discutit el tancament de l’únic alberg municipal per a les persones sense sostre, Can Bofí Vell, l’alcalde va voler desvincular aquest fet de la recent mort de Virginijus R., un home que dormia al carrer, i ho va fer al·ludint a la simptomatologia amb què el pacient va acabar ingressant al centre sanitari.
Albiol s’asseurà per segona vegada aquest any al banc dels acusats, després d’haver quedat absolt de tots els delictes dels quals se l’acusava pel cas de les antenes.
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- "No es poden criminalitzar els immigrants. Jo ara ho soc"
- Septuagenaris amb els peus a la sorra
- Els hotels de BCN ajusten els preus en un estiu de menys despesa turística
- Obituari Doctor Alaman Millas (1947-2025). Curar el món
- Activat el pla Alfa Activat el nivell màxim d’alerta per risc extrem d’incendis a Catalunya aquest diumenge
- Guerra a Ucraïna Els líders europeus s’ofereixen per facilitar una reunió entre Trump, Putin i Zelenski per negociar la pau a Ucraïna
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Guerra a Ucraïna Zelenski i Trump es reuniran dilluns a Washington després de la cimera d’Alaska amb Putin