Carrera de mascotes i amos
Santa Coloma acull per tercera vegada la Can We Run
L’esdeveniment solidari, organitzat per Prensa Ibérica, EL PERIÓDICO i ‘Sport’, se celebrarà el dia 18 al renaturalitzat riu Besòs.
L’alcaldessa valora que la ciutat atrau uns dos milions de visitants per esdeveniments esportius

Animals, esport a l’aire lliure i natura seran els ingredients de la recepta de Santa Coloma de Gramenet per realçar el seu perfil animalista a l’acollir per tercera vegada consecutiva la popular carrera Can We Run. L’esdeveniment solidari, organitzat per Prensa Ibérica, EL PERIÓDICO i el diari Sport, lluirà el 18 de maig al flamantment renaturalitzat riu Besòs, convertit per la ciutat al nord de Barcelona, fins i tot des del pla polític, com a metàfora de resiliència colomenca.
"Aquest esdeveniment ja té una marca pròpia a Santa Coloma", va afirmar l’alcaldessa colomenca, Mireia González (PSC), durant la presentació de l’esdeveniment, ahir al Centre d’Art Contemporani Can Sisteré.
Unes 250 inscripcions
González va qualificar el riu Besòs com "una infraestructura verda perfecta" per al desenvolupament de la carrera d’amos amb les seves respectives mascotes, majoritàriament gossos, que a hores d’ara ja suma unes 250 inscripcions en aquest formulari.
La recollida de dorsals podrà efectuar-se a La Ciba des del 16 de maig en aquests horaris (el divendres 16 de maig: de 16.00 a 20.00 hores, ininterrompudament. El dissabte 17 de maig: de 10.00 a 20.00 hores, ininterrompudament; i el diumenge 18 de 7.30 a 10.45 hores).
L’any passat va aglutinar uns 1.200 assistents en total, la meitat dels quals eren participants efectius. També va participar en la presentació de la iniciativa el director general de Prensa Ibérica a Catalunya i les Balears, Fèlix Noguera, que va agrair a l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet patrocinar l’esdeveniment i va definir el Besòs com un entorn "espectacular" per "fomentar la tinença de mascotes i l’adaptació dels espais públics a la seva presència".
Noguera i González van destacar que la ciutat catalana s’ha posicionat decididament com un referent dels drets dels animals.
De la recaptació de la carrera, el 30% anirà destinada a Veu Animal, entitat de referència a Santa Coloma de Gramenet en la defensa dels drets dels animals. La seva portaveu, Candela Jiménez, va elogiar la Can We Run i la va definir com un "esdeveniment preciós on participen moltes famílies" i amb el qual Veu Animal està "encantada de col·laborar".
Pol d’atracció
L’alcaldessa González va contextualitzar la Can We Run entre els esdeveniments esportius de Santa Coloma que atrauen visitants de ciutats de l’entorn. De mitjana, la primera regidora va quantificar en uns dos milions les visites a la ciutat per motivacions esportives.
Notícies relacionadesPer la seva banda, Noguera va destacar l’esdeveniment com un catalitzador de l’interès de patrocinadors, entre els quals va esmentar Aena, Food for Joe, Josera, Trixie, Musky i Ownat, a més d’altres col·laboradors com Coca-Cola, Canitas, Natura Diet, Rucan i Wuapu.
La Can We Run va néixer l’any 2017 i ja s’ha celebrat, reunint milers de participants, en diverses ciutats espanyoles com Palma, Zamora, Gijón, Alacant, Màlaga, Saragossa, Las Palmas de Gran Canaria i Vigo.
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Segons la Cambra ¿Com afectarà Catalunya la guerra comercial?: 1.000 milions d’euros en vendes, menys contractacions i vi i oli més barats
- Mercat laboral Espanya suma més de 230.000 ocupats a l’abril
- Sector bancari Economia obre l’enquesta sobre l’opa i dona fins al 16 de maig per votar
- Cuerpo diu que el Govern central no busca una resposta de "sí o no"
- Reunió anual del Cercle d’Economia António Costa: "El que necessitem és un rearmament col·lectiu, no 27"
- Feijóo, ¿al pitjor país del món?