Pugna de les constructores per l’última fase de les obres de Fira Gran Via
Recreación del nuevo Palau Multifuncional que contará con dos plantas y una pasarela enjardinada que unirá el actual Palau de Congressos y el Palau 4. /
S’acosta l’hora de conèixer les constructores que s’encarregaran de portar a terme les obres de l’última fase de l’ampliació del recinte de Fira de Barcelona a Gran Via, licitades per 125 milions d’euros (150 milions amb IVA). Després de la segona obertura de sobres del procés de licitació pública ahir, el terreny de joc de la futura adjudicació se situa en els 120 milions sense IVA (119,8 milions, concretament), que és l’oferta econòmica més alta, en aquest cas formulada per la Unió Temporal d’Empreses (UTE), integrada per Dragados-Ferrov-Monc-VOPI4.
Pavelló Hall Zero
Notícies relacionadesVa ser la UTE entre FCC i Comsa la que va guanyar les adjudicacions referides a les dues primeres fases de l’obra per aixecar l’anomenat nou pavelló Hall Zero. La primera, centrada en els fonaments, tenia un valor de 61 milions i ja s’ha executat del tot. La segona, enfocada en l’estructura i la coberta, va sortir a concurs a principis de l’any passat per 83 milions i l’execució ja és de més d’un 10% de l’obra. El projecte d’aquesta tercera fase ara en disputa consisteix en la construcció d’un pavelló d’uns 60.000 metres quadrats, que està previst que siguin operatius el 2027. Amb aquesta integració, la Fira disposarà de 300.000 metres quadrats per a congressos i fires. Si l’última fase de les obres s’acaba adjudicant a FCC-Comsa, aquesta UTE seria la responsable del global de l’operació.
En aquesta segona obertura de sobres s’han fet públiques les ofertes econòmiques –totes elles sense IVA– de les empreses concurrents. La UTE Dragados-Ferrov-Monc-VOPI4 ha fet una oferta de 119,8 milions d’euros; la UTE FCC-Comsa, de 114 milions d’euros; la UTE OHLA- ACSA-Rubau, de 111,5 milions d’euros, i la UTE Acciona-Copisa-Copcisa, de 107 milions d’euros. Sense una oferta econòmica desproporcionada , FCC i Comsa es perfilen com les més ben posicionades per emportar-se finalment el contracte.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»