Accident greu
Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
Aquest dilluns, dos autocars han xocat a l'avinguda Diagonal de Barcelona en un greu accident que ha deixat 34 persones ferides, quatre d'elles en estat crític, segons han informat fonts del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM). Dels quatre ferits, un d'ells ha romàs un temps atrapat entre els dos vehicles, i s'ha hagut de dur a terme una operació d'excarcerament.
L'accident ha ocorregut al voltant de les 15:00 hores, a l'alçada del número 361 de l'avinguda Diagonal, entre els carrers de Roger de Llúria i del Bruc, en un punt on hi ha una parada d'autocars.
Segons fonts policials consultades per aquest diari, els autocars implicats transportaven grups de turistes. L'autocar que ha colpejat l'altre transportava alumnes italians que estan allotjats a Lloret de Mar per un viatge de fi de curs, i havien vingut a Barcelona per realitzar una excursió d'un dia. L'altre vehicle portava creueristes que anaven a embarcar aquesta tarda al port de Barcelona.

Els autocars implicats són de les empreses de transport de viatgers Julià i Canals, respectivament. El segon ha col·lisionat amb la part posterior del primer, que després ha impactat contra un arbre i un fanal, i ha atropellat alguns vianants, que són els que s'han emportat la pitjor part. Una persona ha hagut de ser excarcerat després de quedar atrapada entre els dos autocars.
Fins al lloc s'ha desplaçat la Guàrdia Urbana de Barcelona, juntament amb deu dotacions dels Bombers de Barcelona, 19 unitats del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i l'Operativa Territorial de Protecció Civil, per atendre i donar suport a les persones afectades.
Fonts del SEM han informat de 34 persones ferides, quatre d'elles en estat crític. Dels quatre crítics, un d'ells ha romàs més d'una hora atrapat, i els bombers han dut a terme una operació de rescat, per posteriorment traslladar-lo a l'Hospital de la Vall d'Hebron.

Xoc de dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona, que ha causat més de 30 ferits /
Així, finalment els quatre ferits crítics han estat traslladats a l'Hospital Clínic, a l'Hospital de Sant Pau, a l'Hospital del Mar i a l'Hospital de la Vall d'Hebron, respectivament.
També ha resultat ferit un menor d'edat, que ha estat ingressat en estat menys greu a l'Hospital de Sant Joan de Déu. A més, altres dos ferits menys greus han ingressat als hospitals del Mar i de Sant Pau.
Els 27 afectats restants, que no presenten ferides de gravetat, han estat atesos i alguns d'ells traslladats a diversos centres sanitaris de la capital catalana. Alguns dels ferits han hagut de ser refugiats i atesos en portals del mateix carrer, a causa dels forts xàfecs que han caigut poc després de l'accident.
Cap a les 17:40, gairebé tres hores després de l'accident, una grua ha carregat el primer dels dos autocars implicats, el de l'empresa Canals, per retirar-lo del lloc.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Ports El Port de Tarragona participa en dos projectes relacionats amb el desplegament de drons en entorns portuaris
- Esports El Consejo Superior de Deportes reconeix Tarragona com la ciutat més promotora de l'esport en 2024
- Jornades a Cardona Junts activa la seva fundació amb una escola de formació per debatre sobre el seu ideari
- Predicció de Meteocat Catalunya reactiva els seus plans davant inundacions davant les intenses pluges d’aquest divendres al litoral, prelitoral i punts de l’interior
- Famosos Gabriel Rufián i Ester Expósito, enxampats ballant en un after: es van conèixer en un club de salsa