Guàrdia Civil i Policia Nacional van desarticular 51 bandes a BCN el 2024

L’any passat, la Policia Nacional va investigar un centenar de grups organitzats instal·lats a Catalunya, majoritàriament relacionats amb el tràfic de drogues, i va desarticular-ne 51, una xifra sensiblement superior a la del 2023, quan es va poder acabar amb 48 bandes en 120 investigacions. Són dades ofertes durant la Junta Local de Seguretat de Barcelona en la qual el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, va assegurar que "la policia s’ha centrat en grups de més perillositat per aconseguir desarticular-los".
A més, l’any passat, agents de la Policia Nacional van confiscar el 2024 2.000 quilos de cocaïna i la Guàrdia Civil va requisar 17,2 tones d’aquesta droga, gairebé totes al port de Barcelona. Prieto va recordar que "la Policia Nacional continua sent líder en detencions internacionals a la Unió Europea". Concretament es va detenir 69 fugitius amb ordre de recerca i captura a Catalunya, i 34 ho van ser a Barcelona capital.
En la Junta Local de Seguretat de Barcelona també es va conèixer que la Policia va treballar en un miler d’investigacions l’any passat, una xifra que suposa un increment del 12% respecte al 2023. D’altra banda, la Guàrdia Civil va realitzar 110 investigacions en l’àmbit de la ciberdelinqüència.
Llei d’estrangeria
L’any passat, la Policia Nacional va organitzar 80 dispositius conjunts amb els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana en els quals es van identificar 6.245 persones i se’n van detenir 370 per la llei d’estrangeria, la majoria als districtes de Ciutat Vella, Eixample, Sant Martí i Sants. Per això es van realitzar a la ciutat 175 expulsions qualificades de persones que estaven en situació irregular.
En actuacions contra el tràfic de persones, la Policia va realitzar 12 actuacions en col·laboració amb la Urbana i 383 actuacions amb Inspecció de Treball en comerços com els de 24 hores.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Apunt Parlem de ‘Huijsenbauer’
- Les tres millors puntuacions
- Tempesta judicial i política Pardo de Vera va adjudicar a dit 605.000 € a una empresa vinculada a la trama Cerdán
- En el ple El TC declara constitucional l’amnistia del procés amb els vots de la majoria progressista
- Dones La calor extrema agreuja els fogots de la menopausa: més de 12 cops al dia i durant 6 minuts
- Tribunals La jutgessa del 'cas Negreira' acorda citar a declarar com a testimonis Laporta, Luis Enrique i Valverde
- FUTBOL Joan Garcia sobre la seva arribada al Barça: «Tenia sentiments una miqueta estranys, però tinc molt clar que era el pas a fer»
- Maltractament a gent gran La Fiscalia de Barcelona investiga una vintena de cuidadores i familiars per abús econòmic d’avis
- UN ASSAIG CLÍNIC Un virus modificat, la nova esperança contra un dels tumors cerebrals malignes més freqüents en nens