La plaça d’Espanya perdrà dos carrils per obres d’FGC

La plaça d’Espanya perdrà dos dels seus sis carrils de circulació a partir del 13 de gener per les obres de construcció del futur túnel de Ferrocarrils de la Generalitat que unirà l’actual final de línia d’aquest punt de la ciutat amb l’estació de Gràcia. La reconfiguració dels carrils de la plaça es portarà a terme les matinades del 13 i el 14 de gener i, com a mínim, la pèrdua de dos carrils es prolongarà fins al març. I aquelles dues nits, a més, es procedirà a traslladar la parada de busos de la Gran Via, costat Llobregat, pel mateix motiu, és a dir, la necessitat d’instal·lar maquinària de grans dimensions que permeti construir al subsol de la plaça unes grans pantalles perimetrals.
Aquestes tasques vinculades a la prolongació de l’L8 de Ferrocarrils seran un avançament del monumental bypass de trànsit que afectarà l’Esquerra de l’Eixample a partir de finals de gener, quan està previst que el carrer d’Urgell quedi tallat a la circulació de vehicles en dos punts durant un any. La mesura, necessària per perforar dues estacions d’aquesta línia, una a l’altura de l’Hospital Clínic i l’altra, de Francesc Macià, obligarà a redirigir el trànsit per carrers que ja registren notables índexs d’intensitat mitjana.
Notícies relacionadesSortida d’emergència
De manera simultània a l’inici de les obres a la plaça d’Espanya, els preparatius de la prolongació de la xarxa de Ferrocarrils tindran conseqüències també en dues zones més del seu recorregut. Al carrer de Muntaner, i també a partir del 13 de gener, s’ocuparà un carril de circulació entre Laforja i Avenir per perforar una sortida d’emergència similar a la que ja s’està executant a Urgell amb Consell de Cent. I a la zona de Gal·la Placídia hi haurà afectacions puntuals al trànsit a partir del 10 de gener, just a la zona en què es construirà l’intercanviador de passatgers d’una xarxa de Ferrocarrils, la del Baix Llobregat, a l’altra, la del Vallès.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear