PATRIMONI
BCN repara 38 portes d’interior d’illa fetes malbé per l’incivisme
L’ajuntament ha licitat un contracte públic per portar a terme les obres en els accessos per 34.400 euros. Les pintades, l’òxid i els panys forçats són els problemes més comuns.

L’Eixample de Barcelona compta amb més de 40 interiors d’illa. Cada un d’aquests espais té una porta i fins i tot n’hi ha alguns que en tenen dues o tres. En total, sumen unes 60 de repartides per tot el districte, incloent els sis barris: Antiga Esquerra, Nova Esquerra, Sant Antoni, Dreta de l’Eixample, Sagrada Família i Fort Pienc. Cada una és única, està adaptada a l’interior d’illa i la funcionalitat és poder mantenir-lo tancat a la nit.
Atès que és una acció que es realitza cada dia, l’ús és reiterat i està exposat a factors que les acaben fent malbé, com les condicions climatològiques, l’incivisme i el vandalisme. El més comú és veure aquestes portes amb grafitis o òxid, i fins i tot amb el pany forçat. Per això, necessiten un manteniment bastant freqüent per conservar-les i la seva vida útil és més curta.
Termini d’un mes
L’Ajuntament ha licitat un contracte públic per portar a terme les obres de millora de 38 portes d’interiors d’illa per 34.400 euros. Una vegada s’adjudiqui, els treballs tindran un termini d’execució d’un mes. Seran tasques de manteniment ordinàries, "un repàs", segons apunten fonts municipals a aquest diari.
La memòria d’aquestes obres, consultada per aquest mateix diari, indica que les portes dels interiors d’illa són elements que requereixen reparar-se assíduament a causa de "la urgència i a l’alteració del bon funcionament dels espais si una porta no funciona adequadament". Per això, "es considera essencial cada cert temps fer unes obres de millora generals de les portes que ho requereixin".
Atès que cada porta és diferent, valorar les reparacions no ha sigut un procés fàcil, més aviat ha sigut complex, segons s’especifica en la memòria. Per facilitar la rehabilitació en conjunt, les actuacions s’han dividit en diferents graus depenent del manteniment que necessitin. La majoria consisteixen a retirar i corregir òxids "importants", sanejar les soldadures, substituir bombins i preparar les superfícies abans de pintar, entre d’altres.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols