Incendi veïnal pel trasllat dels bombers de l’Eixample
La requalificació d’una zona verda a l’avinguda de Sarrià per aixecar la futura caserna i una torre d’oficines indigna el barri.

L’extrema discreció amb la qual es va forjar l’acord a diverses bandes que proposa, entre diversos punts, traslladar el parc de bombers de l’Eixample a l’avinguda de Sarrià, ha tornat al govern municipal amb la força d’un bumerang. Els veïns es van assabentar d’aquesta decisió el 5 de juliol quan ja estava presa i, en principi, avalada tant pel PSC com per l’oposició, un pacte que preveu que l’illa delimitada pels carrers d’aquesta avinguda i els carrers d’Urgell i Londres no sigui una zona verda, tal com està promès en el Pla General Metropolità. Al seu lloc s’aixecarà una torre de diverses plantes d’oficines i el parc de bombers. La sala de plens del districte de l’Eixample va viure ahir a la nit una de les audiències públiques amb més nivell d’enuig dels últims temps i va deixar clares les proporcions de l’incendi veïnal declarat a l’Esquerra de l’Eixample.
L’acord, només per recapitular, tenia per objectiu resoldre diverses necessitats. Trobar una col·locació per a l’Escola Entença, avui dia de forma provisional a l’antiga presó Model, permetre l’ampliació de l’Hospital Clínic i treure la caserna dels bombers del parc de Joan Miró, que ocupa des de fa 14 anys una porció d’aquesta zona verda plenament consolidada. Els bombers havien deixat el 2010 l’antiga seu del carrer de Provença, un terç de l’illa en la qual s’aixeca el Mercat del Ninot. Allà, en aquesta franja del carrer de Provença entre Casanova i Villarroel és on va recordar quehi cabien tant el Clínic com l’escola, però quedava una peça del puzle per encaixar, i aquesta ha sigut la polèmica. El grup empresarial Quadis, amo del concessionari de Mercedes de l’avinguda de Sarrià, va firmar un conveni pel qual cedirà part del solar a canvi d’aixecar-hi una torre d’oficines. La ciutat s’estalvia així el cost d’una expropiació, però el benefici que obté l’empresa a canvi va fer que la paraula pelotazo sonés diverses vegades en l’audiència pública que va enfrontar els veïns amb el regidor del districte, Jordi Valls.
Notícies relacionadesL’avinguda de Sarrià, almenys al tram afectat, és un clar exemple de l’urbanisme que la ciutat sembla voler deixar enrere en altres carrers. Només hi ha quatre arbres (comptats, no és una aproximació, en són quatre), no hi ha carril bici i és una via d’un alt volum de trànsit i, per tant, de decibels i contaminació. Totes aquestes qüestions van ser detallades, una a una, pels veïns que hi van intervenir. Fins i tot hi va haver propostes imaginatives.
A falta que se’n coneguin més detalls, l’Ajuntament de Barcelona encara no ha precisat com compensarà en el barri la zona verda que preveu el PGM el seu canvi a la qualificació del solar.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Nova etapa La candidatura de Jordi Alba i Thiago Alcántara agafa les regnes de l''Hospi'
- Documental El rebuig de Netflix a Aitana: no hi haurà segona temporada de 'Metamorfosis'
- Gir trumpista Meta va eliminar «precipitadament» la moderació de continguts sense avaluar el seu impacte en els drets humans, segons el seu supervisor
- Futbol El curiós «miracle» de l’Avellino: ascendeix cada vegada que mor un papa
- Criança El pediatre Carlos González, sobre el patiment dels fills amb els divorcis: "Sempre ho passen malament"