Barcelona capital
La nova economia representa ja a Catalunya el 9% del PIB, i es consolida com un motor clau de creixement

L a nova economia és la part de l’economia que està impulsada per motors com la tecnologia, la digitalització, la intel·ligència artificial i la sostenibilitat. Inclou sectors com la indústria digital, la mobilitat sostenible, la salut digital o l’aviació. Globalment, la nova economia ja té un pes significatiu i en molts països desenvolupats aquests sectors representen una part substancial del PIB. A Catalunya, segons el Baròmetre del sector tecnològic 2023, aquest sector ja representa el 9% del PIB, i es consolida com un motor clau de creixement.
I en aquest àmbit emergent, Barcelona s’ha consolidat com un referent global gràcies a la capacitat per atraure empreses innovadores i organitzar esdeveniments internacionals de gran envergadura. Un dels esdeveniments més destacats és el Mobile World Congress, que atrau desenes de milers de participants cada any. A més, altres esdeveniments com Smart City Expo World Congress, Tomorrow Mobility World Congress, Blue Economy World Congress, ISE, Aviation Week MRO Europe, Barcelona Cybersecurity Congress, BizBarcelona i Barcelona New Economy Week (BNEW) reforcen aquesta posició. BNEW, en particular, destaca com una plataforma clau per potenciar Barcelona com a capital de la nova economia. Aquest esdeveniment no només ofereix espais de reflexió, sinó que també impulsa el networking per promoure col·laboracions i sinergies, incloent la col·laboració publicoprivada, per aprofitar el millor del sector privat i del sector públic.
També ajuda el gran creixement que està experimentant l’ecosistema d’innovació de Barcelona, especialment en zones com el districte 22@, que ha esdevingut un centre neuràlgic per a start-ups i centres de recerca. Aquest districte ha aconseguit atraure multinacionals tecnològiques, i ha consolidat Barcelona com a pol d’innovació dins de la nova economia. Altres fortaleses de la ciutat en aquest àmbit inclouen un teixit empresarial diversificat, una ubicació estratègica i un ecosistema d’innovació robust. Tot i això, la ciutat també s’enfronta a desafiaments, particularment pel que fa a la captació i retenció de talent. El creixement accelerat del sector tecnològic ha posat de manifest la dificultat de moltes empreses per trobar els professionals adequats. Per això, s’ha de reforçar la formació en innovació i habilitats digitals.
Notícies relacionadesGrans esdeveniments
En conclusió, Barcelona es troba en una posició privilegiada per liderar la nova economia gràcies a fortaleses com l’ecosistema d’innovació, el teixit empresarial dinàmic o els grans esdeveniments relacionats amb la tecnologia, la digitalització, la intel·ligència artificial i la sostenibilitat. No obstant això, per mantenir aquest avantatge, serà imprescindible superar els reptes de la captació de talent, millorar la teranyina burocràtica i que la innovació arribi a tots els sectors de l’economia. Esdeveniments com BNEW són claus per potenciar les fortaleses de Barcelona en aquest terreny.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- EL MERCAT BLAUGRANA El Barça renova Ansu Fati fins al 2028 i el cedeix al Mònaco
- Sanitat pública Salut reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Mobilitat Evacuats una vintena de passatgers pel túnel del funicular de Montjuïc per una incidència
- Publicació al novembre Joan Carles I es reivindica al seu llibre de memòries cinc anys després de l’‘autoexili’
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses