Pilar Díaz cedeix a Eduard Sanz la vara de comandament
El nou alcalde, número dos del PSC en les últimes municipals, promet «esforç, dedicació i compromís» en el seu discurs d’investidura.

Eduard Sanz levanta la vara de mando durante su investidura como alcalde de Esplugues de Llobregat /
"Poc em podia imaginar en els meus anys d’infància i joventut jugant pels carrers d’Esplugues que algun dia podria ostentar el gran honor que és ser-ne l’alcalde". Amb aquestes paraules va arrencar Eduard Sanz el seu primer discurs al capdavant de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat en la sessió plenària extraordinària d’ahir a la tarda.
La casa consistorial es va quedar petita per acollir el gran nombre de convidats que havien acudit a la investidura. Entre altres personalitats hi van ser presents la consellera d’Igualtat, Eva Menor; la consellera de Salut, Eva Pané; la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret; l’alcalde de l’Hospitalet, David Quirós, i l’alcalde de Mataró i president de la Federació Catalana de Municipis, David Bote.
Eduard Sanz (Esplugues de Llobregat, 1971) rep la vara de comandament d’aquest bastió socialista del Baix Llobregat de mans de Pilar Díaz (delegada de la Generalitat a Barcelona des del 3 de setembre), que després de 18 anys al capdavant del consistori ha protagonitzat la tercera alcaldia més llarga de les grans ciutats catalanes, només superada per dos socialistes més: els 20 anys d’Antonio Balmón a Cornellà i els 19 de Carles Ruiz a Viladecans.
Sanz, militant del PSC des de 1998, va ser el número 2 de la llista en les eleccions municipals del 2023 i ha treballat colze a colze en els últims anys amb Díaz. Primer tinent d’alcaldia des del 2015, anteriorment va ser regidor de Cultura i de Joventut. El flamant alcalde, de 52 anys, té un postgrau en Estratègia i Competitivitat Nacional (UPC, 2010), va cursar estudis d’Enginyeria Tècnica d’Obres Públiques (UPC, 1992-1995) i ha estat lligat al sindicat UGT en diferents àmbits.
"Estem al servei de la ciutadania, i aquesta serà la meva referència com a alcalde, la vocació de servei públic". En el seu discurs, Sanz va parlar de "ser bona persona", de "sensibilitat", de "capacitat d’escolta", de "solidaritat" i de ser "persones justes". "Que en la meva actuació prevalguin sempre aquests valors i, tot i que pugui cometre errors, que en cap cas sigui per no seguir-los. Aquest és el meu compromís com a alcalde".
Notícies relacionadesTant Díaz com Sanz van aprofitar per donar-se les gràcies mútuament. El nou alcalde va assenyalar que la seva predecessora "no ha deixat de tenir la ciutat d’Esplugues al cap ni un minut", i la va lloar per la seva "capacitat d’adaptació i d’afrontar reptes". Al seu torn, la ja exalcaldessa va agrair a Sanz haver-la acompanyat "durant 17 d’aquests 18 anys, i haver compartit èxits i frustracions".
"Ser alcaldessa d’Esplugues és l’honor més gran que hagi tingut i que mai tingui", va declarar Díaz entre llàgrimes. Entre altres aspectes, durant les gairebé dues dècades en el càrrec, Díaz ha gestionat les diverses mutacions del Pla Caufec (posteriorment, Porta Barcelona i Porta Diagonal), que ha desembocat, de manera ampliada, en l’incipient projecte del Districte d’Innovació.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Funcionaris El Govern central pacta amb els sindicats treure més places a oposició per facilitar la jubilació parcial dels empleats públics
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Al Congrés El PSOE xoca amb Junts i el PNB en el seu intent d’acabar amb els judicis ràpids per ocupació
- Estudi científic Reduir un 25% del trànsit a Barcelona permetria evitar més de 200 morts per contaminació a l’any
- Selecció espanyola Lamine Yamal, el «superheroi» d’Espanya, s’emancipa
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"